Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Har löptränat på låg nivå, 2-3 pass a 4-8 km i veckan i 30 års tid, fyllde 50 i december och har aldrig haft problem med ömma knän eller andra skador, men i oktober/november kom plötsligt en molande värk i höger knä, inte speciellt mycket så jag for

Hej,
Har bara tipset att söka professionell hjälp av någon som är intresserad av träning. Annars riskerar svaret bli löpstopp som lösning. Har haft lite olika problem (med olika lösningar) som delvis liknar det du beskriver. Artros, menisk eller något hel

Håller med ovanstående. du ska ha ett vettigt träningsprogram som stärker muskulaturen omkring knäet. Artros får alla, sen är det frågan om hur mkt symtom man får av det. Stabiliserande knästyrketräning tar inte bort artrosen, men kan för riktigt många ta

Tufft för dej att inte kunna löpträna, när du är van vid det. Jag rekommenderar att du går till en naprapat. Jag har fått bra hjälp av naprapater när jag har haft problem med knän och ben i övrigt.

Hej Roger!

Jag håller med de andra, gå till en sjukgymnast/fysioterapeut med intresse av löpning/träning.
Du behöver vara tydlig med dina föreställningar, förväntningar och farhågor! Du vill kunna springa igen och du vill kunna gå utan att halta och uta

Tack för alla svar !

Har hunnit med att på eget bevåg trycka knät bakåt mot låret förbi läget där det börjar göra ont och en bit till. Tänkte att om jag kan gå över den punkten och bortse från smärtan så kanske rörligheten ökar, det gjorde ont såklart m

Kolla med ditt landsting om de har en artrosskola:

Motionera bort din artros!


https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Mer-om/Artrosskola-istallet-for-operation/
https://www.svt.se/gokvall/artrosskolan/

Bergstopparna

Som Fysioterapeut sällar jag mig givetvis till skaran som förordar att du kontaktar en kunnig person i verkligheten och får en grundlig undersökning.
Ville egentligen mest stötta dig i din egen behandling där du säger att du trycker knät bakåt förbi smärt

Hej Roger,

Efter vad jag kan läsa så tycker jag att du skall kontakta en expert på dina problem. Bor du i Stockholm? Jag råkar faktiskt jobba inom detta. Dock inte sjukvårdkunnig själv men på mitt jobb så har vi en ortoped som är jätteduktig på just det