Quote from Guest on 20 July 2010, 13:14Det här är något jag brukar fundera över när jag är ute och springer. Jag brukar springa på en asfalterad gång/cykel-väg. Vid sidan av vägen finns en en-meter-bred hårt packad grusvägsstig, där givetvis det trängs massa löpare. Det är nästan en tävling om
Det här är något jag brukar fundera över när jag är ute och springer. Jag brukar springa på en asfalterad gång/cykel-väg. Vid sidan av vägen finns en en-meter-bred hårt packad grusvägsstig, där givetvis det trängs massa löpare. Det är nästan en tävling om
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 13:24Asfalt har oförtjänt dåligt rykte. Det är lurigt om det lutar, men hårdheten är ingen skillnad. Det är det monotona som en del inte tål.
Asfalt har oförtjänt dåligt rykte. Det är lurigt om det lutar, men hårdheten är ingen skillnad. Det är det monotona som en del inte tål.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 14:31asfalt är mycket hårdare än grus även om den packas hårt, än värre än asfalt är betong som är riktigt stumt.
Inget fel på asfalt men man ska vara medveten om skillnaden.
asfalt är mycket hårdare än grus även om den packas hårt, än värre än asfalt är betong som är riktigt stumt.
Inget fel på asfalt men man ska vara medveten om skillnaden.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 14:41Asfalt är som regel ett snabbare underlag, däremot strävare vilket ger en känsla av att det tar emot mer.
Om två löpare möts på en stig som bara har plats för en så gäller den oskrivna lagen att den som ser minst seriös ut får kliva åt sidan. Så träna på
Asfalt är som regel ett snabbare underlag, däremot strävare vilket ger en känsla av att det tar emot mer.
Om två löpare möts på en stig som bara har plats för en så gäller den oskrivna lagen att den som ser minst seriös ut får kliva åt sidan. Så träna på
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 15:08Eller störst går först! 😉
Eller störst går först! 😉
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 15:46Jag håller med om att asfalt har oförtjänt dåligt rykte. Hårdheten hänger på vad som ligger under asfalten, som oftast är packat grus. Jag skulle vilja se en mätning mellan en sån asfaltväg och en vanligt hårt packad grusväg. Jag tror inte skillnaden är s
Jag håller med om att asfalt har oförtjänt dåligt rykte. Hårdheten hänger på vad som ligger under asfalten, som oftast är packat grus. Jag skulle vilja se en mätning mellan en sån asfaltväg och en vanligt hårt packad grusväg. Jag tror inte skillnaden är s
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 18:54Jag håller med Anders, Dämpningen sitter inte i skon utan i ett aktivt löpsteg. Visst känner man skillnad på betong, det som jag tycker är stummast är gatsten.
Jag håller med Anders, Dämpningen sitter inte i skon utan i ett aktivt löpsteg. Visst känner man skillnad på betong, det som jag tycker är stummast är gatsten.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 22:00En grej jag funderat på ...
Om man springer en halvmara på asfalt på 90 minuter ... hur lång tid skulle den ta om det istället var grusväg?
En grej jag funderat på ...
Om man springer en halvmara på asfalt på 90 minuter ... hur lång tid skulle den ta om det istället var grusväg?
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 22:0792 minuter...????
92 minuter...????
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 22:20Är det hårt packat så tror jag på 90 min.
Är det hårt packat så tror jag på 90 min.