Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsics 2140?
You need to log in to create posts and topics.

Och jag som trodde jag var ensam med detta problem.
Jag tog fram saxen och klippte bort en bit av innersulan.

Manne, det är Asics egna löparstrumpor jag har. Nu köpte jag "Woman"-varianten så Du får väl satsa på den manliga. 😉

Jag tror att Du kan välja vilken lite tjockare strumpa som helst faktiskt. Mina vinterstrumpor, som jag har nu, är i märket Seger, tjock

Tack för alla svar!

Nu känns det som att jag ska investera i nya strumpor istället för att få bort skavproblemen. Känns ju lite bättre nu än att man tror att man kastat bort 1400 spänn på ett par skor man inte kan använda.

edit: Jan-Erik, hur upplevde d

Undvik asics är mitt tips, dålig kvalite 2 par skor irad...
Dvs byter märke en gång för alla nu!

Du kan väl ta innersulor från nån av dina gamla skor. Jag har flyttat runt innersulor hejdlöst och det är förvånande hur bra de passar i fel skor....
Testa runt lite!
Håller för övrigt med om att Asics är skitkvalité. Sköna men går sönder/slits sjuuukt fo

Jag slipper skavet nu när jag har klippt bort en bit och rent löpmässigt så känns inte skon anerlunda.
Jag tycker att om man i alla fall tänker köpa nya innersulor så kan man prova först med att klippa i dom gammla

Om många får skavproblem med tvåtusenserien så kan man ju tycka att Asics borde fixa till den där kanten.

Jag vill ha flortunna sockor, jag mår dåligt av värme, det är väl skit om skorna inte ska funka med tunna strumpor!

Håller med där Lena och ibland vill man ju kunna springa utan strumpor sommartid?

Dock köpte jag ett par X-Socks på Runner store idag, typ lite tjockare med inlagd silvertråd för värmens skull?

Hursomhelst så var det de vettigaste de hade så då fick det

Jag kör nu med 2140 och även haft föregångaren 2130 och de passar mig. Vågar inte byta till några andra möjligtvis kan det bli asics kayano.

Nåt av de tidigare skotesten som publicerats på marathon.se (tror jag det var) påpekade att 2000-serien inte passar personer med lågt fotvalv just pga risken för skavsår under fotvalvet.

Ett alternativ är att använda en av de hälkilar som man avvänder