Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 14:35Om man springer 15 km i veckan fördelat på 2 eller 3 pass så tycker jag att man ska gå på löpkänsla snarare än slitstyrka när det gäller skor. Då är ASICS ett utmärkt val för väldigt många löpare.
Eftersom jag själv springer betydligt längre distanser så
Om man springer 15 km i veckan fördelat på 2 eller 3 pass så tycker jag att man ska gå på löpkänsla snarare än slitstyrka när det gäller skor. Då är ASICS ett utmärkt val för väldigt många löpare.
Eftersom jag själv springer betydligt längre distanser så
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 11:13Ja ska jag välja mellan att skorna sitter perfekt på mina fötter och slitstyrka - då vinner passformen.
Än så länge har jag inte klurat ut vad "den perfekta skon är" dock ;/
Ja ska jag välja mellan att skorna sitter perfekt på mina fötter och slitstyrka - då vinner passformen.
Än så länge har jag inte klurat ut vad "den perfekta skon är" dock ;/
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 14:02Mycket upp och ned om Asicsen. Ingen som testat Adidasena?
Mycket upp och ned om Asicsen. Ingen som testat Adidasena?
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 15:20Det är ju två helt olika skor, 2150 är en väldämpad pronationssko, Tempo är väl en lättviktssko, mer åt tävlingshållet? Jag har sprungit i båda och Adidasen har en grym löpkänsla men inte alls samma stabilitet. Allt beror alltså på vad du behöver, för din
Det är ju två helt olika skor, 2150 är en väldämpad pronationssko, Tempo är väl en lättviktssko, mer åt tävlingshållet? Jag har sprungit i båda och Adidasen har en grym löpkänsla men inte alls samma stabilitet. Allt beror alltså på vad du behöver, för din
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 22:14--> kenneth küler
"Han förbrukar 3 par/år, byt märke och få ned förbrukningen till hälften. Asics håller sorgligt dåligt jämfört med tex Saucony eller Nike."Tänk dig att du springer 7-10 mil i veckan, året runt, då går det åt skor.
--> kenneth küler
"Han förbrukar 3 par/år, byt märke och få ned förbrukningen till hälften. Asics håller sorgligt dåligt jämfört med tex Saucony eller Nike."
Tänk dig att du springer 7-10 mil i veckan, året runt, då går det åt skor.
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 08:40JO! Precis och minst 2ggr så många med Asics!
JO! Precis och minst 2ggr så många med Asics!
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 19:21Med Saucony springer inte jag några mil, foten flyter runt och skaver mot sulan, samma sak med Adidas faktiskt. Så även om det är en jättedålig sko så kommer jag att fortsätta med den.
Med Saucony springer inte jag några mil, foten flyter runt och skaver mot sulan, samma sak med Adidas faktiskt. Så även om det är en jättedålig sko så kommer jag att fortsätta med den.
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 22:28Fötter är olika och skor är olika så det vore konstigt om samma modell passade alla människor.
Jag har ett helt batteri av skor för olika tillfällen. Förra året sprang jag 187 km i en 48-timmarstävling i 3 olika Adidas Supernova (str 42, 43 och 45) utan
Fötter är olika och skor är olika så det vore konstigt om samma modell passade alla människor.
Jag har ett helt batteri av skor för olika tillfällen. Förra året sprang jag 187 km i en 48-timmarstävling i 3 olika Adidas Supernova (str 42, 43 och 45) utan