Quote from Guest on 3 February 2012, 13:32Är det skillnad på herr resp dam i samma modell?
Hur vet man om de skor man har är herr- eller dammodell?
De där T-nr som står i dojorna - kan man uttyda något fiffigt (som herr/dam, årsmodell och färg) från dem?
Är det skillnad på herr resp dam i samma modell?
Hur vet man om de skor man har är herr- eller dammodell?
De där T-nr som står i dojorna - kan man uttyda något fiffigt (som herr/dam, årsmodell och färg) från dem?
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 13:42Har för mig att jag läste någonstans att det enligt Asics själva är skillnad i stödet i hålfoten mellan herr och dam. Åt vilket håll har jag däremot ingen aning om.
Vet inte hur det är för de olika modeller men de DS Trainers som jag brukar köra på har o
Har för mig att jag läste någonstans att det enligt Asics själva är skillnad i stödet i hålfoten mellan herr och dam. Åt vilket håll har jag däremot ingen aning om.
Vet inte hur det är för de olika modeller men de DS Trainers som jag brukar köra på har o
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 13:49precis, är det flickfärger så är det dammodellen Lena (H)
precis, är det flickfärger så är det dammodellen Lena (H)
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 13:51Jag tror herrskorna går lite fortare.
Jag tror herrskorna går lite fortare.
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 13:52Välj i första hand T-5. T-nr är antal tår?
Välj i första hand T-5. T-nr är antal tår?
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 14:00Flickfärger är väl en definitionsfråga, DS Trainer 16 var blå/turkos för dam och jag tror den var röd för herr. Färguppsättningarna kan skilja lite mellan vissa länder också, tror det är tyskarna som ofta har en annan färg än övriga världen. Och så kommer
Flickfärger är väl en definitionsfråga, DS Trainer 16 var blå/turkos för dam och jag tror den var röd för herr. Färguppsättningarna kan skilja lite mellan vissa länder också, tror det är tyskarna som ofta har en annan färg än övriga världen. Och så kommer
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 14:10Färgen är inte det som är problemet, utan om jag kan köpa herr lika gärna som dam om modellen inte finns i min damstorlek, utan bara i herr.
Men någon skillnad är det alltså?Är det någon som vet om man kan se på de skor man har, om de är herr- eller da
Färgen är inte det som är problemet, utan om jag kan köpa herr lika gärna som dam om modellen inte finns i min damstorlek, utan bara i herr.
Men någon skillnad är det alltså?
Är det någon som vet om man kan se på de skor man har, om de är herr- eller da
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 14:13Ja jag läste som sagt någonstans att lästen är olika gjord för att ta hänsyn till skillnaden i fotvalv mellan män och kvinnor. Det är tydligen allmänt känt att kvinnors fotvalv beter sig olika beroende på vilken tid i månaden det är.
Angående bokstäverna
Ja jag läste som sagt någonstans att lästen är olika gjord för att ta hänsyn till skillnaden i fotvalv mellan män och kvinnor. Det är tydligen allmänt känt att kvinnors fotvalv beter sig olika beroende på vilken tid i månaden det är.
Angående bokstäverna
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 14:20Lite googlande visar att det här tydligen är ett område med mycket spekulation och olika åsikter. En del säger att det är skillnad i den vikt som skon antas bära upp och att såväl framfot som hälkappa är smalare på dammodeller. Generellt alltså, inte bara
Lite googlande visar att det här tydligen är ett område med mycket spekulation och olika åsikter. En del säger att det är skillnad i den vikt som skon antas bära upp och att såväl framfot som hälkappa är smalare på dammodeller. Generellt alltså, inte bara
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 14:22Jag har två olika DS Trainers hemma som jag vet är dammodell, kan kolla vad det står för beteckning på dem och så kanske någon som har herrvarianten kan göra detsamma så kan vi försöka klura ut logiken. 😉
Jag har två olika DS Trainers hemma som jag vet är dammodell, kan kolla vad det står för beteckning på dem och så kanske någon som har herrvarianten kan göra detsamma så kan vi försöka klura ut logiken. 😉