Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsicsfråga - igen
You need to log in to create posts and topics.

12

Själv använder jag elvahundramodellen och jag har ett par 1120 och ett par 1140, dvs det är hög tid att skaffa nya! Båda är dammodell. Så har jag ett par Kayano, som jag har för mig att jag beställa herrmodell av, men vet inte hur jag ska kunna utläsa att

Det är olika storlekar på herr o dam! Jag köpte DS Trainer till min sambo på nätet men köpte av misstag herr och de var alldeles för stora trots "rätt" storlek.

Jo, men jag menar att om man köper rätt herrstorlek, är det då en likadan sko som en i rätt damstorlek?

Nedan cm o EU-storlekar. US och UK är Asics-storlekar för dam resp herr.

cm EU /US /UK
24.0 cm 38 /7 /5
24.5 cm 39 /7,5 /5,5
25.0 cm 39.5 /8 /6

Jag tror det skiljer på dämpningen. På herrsidan pratar man om på vilken sida om 85kg man befinner sig. På dam modeller är det 65kg som gäller. Man kan då som "lätt" dam kanske inte få de optimala skorna. Det är vad jag tror iaf.

Men Peter - då betyder det kanske att herrmodell blir perfekt för mig, som superduperjättetung (med herrmått mätt alltså - för det finns inga kvinnor som väger lika mycket som jag 🙂
Vad bra!

Tack för hjälpen!
Nu har jag beställt icke mindre än två par Asics i elvhundramodell. Ett par i herrmodell och ett par i dam, av fjolåretsmodell för 500 kr stycket inklusive fraktkostnad. I Sverige finns bara årets modell att köpa, den kostar 1 300 kr.
:

12