Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAssos?
You need to log in to create posts and topics.

Assos verkar göra både bra (och dyra) kläder. Någon som har erfarenhet av dessa?

Och är det några proffslag som anväder Assos? Tycker mig inte se några loggor under Touren.

Fick överta mannens Assos byxor för han fick ont och det samma fick jag. Däremot är jag helnöjd med deras ben- och ärmvärmare som håller bra kvalitét och är snygga. Men som sagt...smaken är som baken. Det är inte alltid dyrast är bäst. Jag har själv Santi

Har hunnit prova en del, de flesta herrbyxor då inte dambyxorna går upp i den storlek jag behöver.

Pearl Izumi dam: Ett par knickers som inte har så tjock vaddering och den får jag ont av efter ett par mil bara.

Birko herr: Ok men ont efter 5-6 mil

San

De är grymt bra men det kan kanske vara tveksamt om de är värda sitt pris. Det är dock lätt att bli bortskämd. Fråga gärna på Happy om du inte tror mig...
Det finns visst proffslag som kör med Assos, dock inget Pro Tourlag.
Främsta omslagspojken heter f.

Mina favoritbrallor är ett par Gore F1 som Gore gjorde tillsammans med Assos. Har kört många säsonger med dem och tänker inte överge dem förrän de faller i småbitar.

Men visst: dyrast är långtifrån alltid skönast. Jag kör en hel del med Santini också, oc

Precis som Fredrik ovan håller jag de där Gore-tightsen som favoriter. Även om mina inte fallit i bitar så har de dock inte många vändor kvar innan de pensioneras.

Efter att ha råkat köpa dem har jag gått över till att uteslutande köra ASSOS, passar mig

har också ett par F1 - jag gillar dom - snygga - men min ända gillar dom inte - får skavsår - har också ett par Agu Sport och ett par Pearl Izumi som tillsammans kostar mindre än F1 och inte alls är särskilt fräcka i designen - Agu är lite noppiga och log

Köper du Assos så får du i princip alltid bra skit.
Köper du nått annat billigare så kan du få bra skit.

Har ett par Assos höst/vår tights som är väldigt bra, tyvärr svindyra. Men väldigt nöjd med dem.
De förra som var Italienska höll 10 år, så dessa borde väl hålla lika länge.

Har precis köpt ett par Assos arm värmare, lutar åt ett par byxor också.
Även om

Jag föll för grupptrycket och köpte ett par Assos och dom är verkligen sköna och har inga problem att cykla längre sträckor med dom, frågan är om man kan gå tillbaka till något som inte är fullt så bra,, tex så känns klubbrallorna från Kalas inte speciell