Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt dubba sina skor
You need to log in to create posts and topics.

12

Aahh - har de dubbade skor också? Det visste jag inte Jag har ett par orienteringsskor från dem och gillar dem. De passar mina halluxar betydligt bättre än Inov8.
Kanske ska kolla och jämföra med mina IceBugs, som jag ju tycker är lite otympliga.
Tack fö

Mina VJ Integrator är fantastiska i känslan! Men jag tycker att det är lite "mycket dubb" för asfalt. Säkert en smula individuellt. Skog, is, snö däremot är mumma!

Tack för alla ideér!
Jag bor i Norrland så snö och is är det som gäller kommande period.
Jag funderar nån vända till men det lutar åt att köpa dubbade skor, är skraj att förstöra dämpningen på min nuvarande skor. Dessa funkar för övrigt utmärkt på snö men

Tror knappast nåt dussin dubb/avnypta skruvar i sulan kommer att påverka dämpningen mer än vad samma antal större gruskorn på marken gör?

Om sulan är för mjuk kan det bli problem när man försöker dubba själv. När jag satte i dubb i mina skor så åkte de in ännu längre när jag var ute och sprang och till slut hade de åkte in så långt att effekten av dem blev minimal.
Minns inte vad modellen a

Man kan "fixera" dubben med lite superlim. Beskrivs på Best-Grips sida, eller om det var i bruksanvisningen.

Går ändå att få loss sen, om man vill.

12