Quote from Guest on 21 September 2010, 22:00Jag är lite sugen på att följa ett träningsprogram, i det här fallet milen under 50 på marathon.se. Det är ett 20-veckorsprogram.
Anledningen till detta är främst att jag vill springa milen på sub50, men också att jag tycker det vore kul och utvecklande
Jag är lite sugen på att följa ett träningsprogram, i det här fallet milen under 50 på marathon.se. Det är ett 20-veckorsprogram.
Anledningen till detta är främst att jag vill springa milen på sub50, men också att jag tycker det vore kul och utvecklande
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 22:10Jag har inte följt något speciellt program direkt utan har för vana att plockar idéer lite här och där. Det är främst upplägg till nyckelpassen jag är intresserad av då, sedan fyller jag på med lugnare pass däremellan. Som alldeles nyss hittade jag något
Jag har inte följt något speciellt program direkt utan har för vana att plockar idéer lite här och där. Det är främst upplägg till nyckelpassen jag är intresserad av då, sedan fyller jag på med lugnare pass däremellan. Som alldeles nyss hittade jag något
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 22:49Hej
Jag följer just nu ett träningsprogram här på funbeat, halvmara under 2h. Det har likheter med programmet från marathon.se men lite hårdare tycker jag. Har följt det slaviskt. Är inne på 5:e eller 6:e veckan och har missat 1 pass totalt. Tror det kan
Hej
Jag följer just nu ett träningsprogram här på funbeat, halvmara under 2h. Det har likheter med programmet från marathon.se men lite hårdare tycker jag. Har följt det slaviskt. Är inne på 5:e eller 6:e veckan och har missat 1 pass totalt. Tror det kan
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 23:38Jag körde ett programt slaviskt för att springa en halvmara under en viss tid. Själv tyckte jag det var väldigt skönt att göra det eftersom att man annars lätt kan bli bekväm av sig om det är dåligt väder eller om man känner att man faktiskt har lite "ont
Jag körde ett programt slaviskt för att springa en halvmara under en viss tid. Själv tyckte jag det var väldigt skönt att göra det eftersom att man annars lätt kan bli bekväm av sig om det är dåligt väder eller om man känner att man faktiskt har lite "ont
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 06:29För nåt år sen följde jag programmet "halvmarathon under 2 timmar" på marathon.se.
Jag följde det långt ifrån slaviskt - anpassade och flyttade om bland passen då det behövdes.
Blev också tvungen att helt lämna bort nån vecka pga av sjukdom.Å andra sid
För nåt år sen följde jag programmet "halvmarathon under 2 timmar" på marathon.se.
Jag följde det långt ifrån slaviskt - anpassade och flyttade om bland passen då det behövdes.
Blev också tvungen att helt lämna bort nån vecka pga av sjukdom.
Å andra sid
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 07:31Instämmer med Robert. Tränade på ett program för sub 1.45 på halvmaran (sprang på 1,46 men skyller på värmen på GBG-varvet)
För mig passade detta oerhört bra, jag missade inte ett enda pass mellan 6 januari och 22 maj, bytte vissa dagar ibland bara. En o
Instämmer med Robert. Tränade på ett program för sub 1.45 på halvmaran (sprang på 1,46 men skyller på värmen på GBG-varvet)
För mig passade detta oerhört bra, jag missade inte ett enda pass mellan 6 januari och 22 maj, bytte vissa dagar ibland bara. En o
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 08:29Jag har också (igen) börjat följa ett träningsprogram (tänkte ta milen under 50, men beslöt mig för att börja lugnt, så det blev milen under 60). Jag tycker också att det är väldigt bra att följa något, då blir man "peppad" att ta sig ut och variera sig i
Jag har också (igen) börjat följa ett träningsprogram (tänkte ta milen under 50, men beslöt mig för att börja lugnt, så det blev milen under 60). Jag tycker också att det är väldigt bra att följa något, då blir man "peppad" att ta sig ut och variera sig i
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 08:34Följde ett program inför maran i juni, mitt mål var att bara ta mig runt utan att avlida. Det schemat som verkade stämma bäst in på min bakgrund var det för 4:30 även om jag trodde att den tiden inte var helt realistisk för mig.
Till en början (i decembe
Följde ett program inför maran i juni, mitt mål var att bara ta mig runt utan att avlida. Det schemat som verkade stämma bäst in på min bakgrund var det för 4:30 även om jag trodde att den tiden inte var helt realistisk för mig.
Till en början (i decembe
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 10:17hej, det är bra med program som guidning.
Jag hoppade på mara 5 timmars program efter Öppet spår ( ej löpträning under vintern men längd bara, dock hade sprungit på hösten), tränade 3 månader på programmet & kom runt på 5tim10 min - det funkade för mig.
hej, det är bra med program som guidning.
Jag hoppade på mara 5 timmars program efter Öppet spår ( ej löpträning under vintern men längd bara, dock hade sprungit på hösten), tränade 3 månader på programmet & kom runt på 5tim10 min - det funkade för mig.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 10:19Har följt program och tycker att de är riktigt bra. Använt Szalkais program från Marathon.
Nu inför Lidingöloppet har jag sneglat mer och använt vecko kilometrarna för att pulsera programmet. Dvs få in "aktiv " vila
Gjorde om programmet så det passade mig
Har följt program och tycker att de är riktigt bra. Använt Szalkais program från Marathon.
Nu inför Lidingöloppet har jag sneglat mer och använt vecko kilometrarna för att pulsera programmet. Dvs få in "aktiv " vila
Gjorde om programmet så det passade mig