Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan. Springer halvmaraton utan problem och börjar nu sikta in mig på Stockholm maraton nästa år som en lite större utmaning. Har en fundering på alla de träningsprogram jag hittat (typ 16 veckors program). De verkar oftast bygga på att man är inte full

Har för mig Szalkai brukar skriva i sina program, på marathon.se, att man kan börja en bit in i programmen om redan har tränat en del.

Det blir till att köra långa intervall! Tex 2*21,1km intervall utan vila (sen kan du gå sista biten)

OBS: Oseriöst svar!

Joggvila i trettio sekunder kan du kosta på dig mellan intervallerna. Då blir det ett set/par.

Radarparet Christer och David utmanar än en gång Filip och Fredrik.
Vem vill du ska vinna? SMSa CHRAVID eller FRIDLIP till 72500!

(OBS! Ännu mer oseriöst svar)

Seriöst svar:
Antingen väljer du att hoppa in några veckor i programmet och istället upprep

Såg du broilern som fick på nöten igår? i Vem slår Filip och Fredrik.
Det är TV på hög nivå.

För att vara seriös tror jag att hans program börjar i januari nån gång så jag tycker du kör underhållande träning under tiden - det kommer ändå vara snö o slask o skitväder så det räcker snart!

Tufft att bo nära Tjabostan.

Kör passet från början, det är inte helt fel. Om du skulle missa ett pass eller två under resans gång: försök inte att "träna ikapp" utan följ programmet.

Satsar nog på att fortsätta som hittills några månader till och hoppar nog på en bit in i programmet.

Tack för både seriösa och.. ähum.. roliga svar.
Finns vissa tokar som förgyller detta forum 😀

12