Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt gå med i löparklubb
You need to log in to create posts and topics.

Vad "får" man om man går med i en löparklubb (ex Studenterna el. Hässelby)? Tillgång till gemensamma träningar och social "tillhörighet", det är jag med på. Men mer? Hur personligt blir det? Blir det personliga träningsupplägg med målsättningar och regelb

"Får vem som helst vara med?
Går det knappast en dag utan att du tänker på löpning? Vill du lägga många år på att bli en bättre löpare? Är det löpning, och inte någon annan sport som du satsar på? Är du beredd att engagera dig tillsammans med likasinnade

För ordningens skull kanske vi inte ska klassa Studenterna el. Hässelby som typiska löparklubbar. Det finns ju en massa andra löparklubbar som då inte är lika elitinriktade.

Rätta mig om jag har fel, men tar inte IF Linnea emot löpare av alla sorter?

Löpband

Ja Linnéa verkar ju ta in alla löpare, och det gör mig lite tveksam eftersom jag vill ha lite mer personlig träning. Jag vill ha tillgång till en eller flera tränare som bryr sig om hur jag tränar och varför, och hur det går för mig med mina mål. Det vet

Hej,
Jag är med här: http://www6.idrottonline.se/IFKLidingoFriidrottsklubb-Friidrott/Traningsgrupper/RunLidingoRun/

Har dock inte varit med på några av deras intervallpass så jag vet inte hur "personliga" de blir. Eftersom du ju verkar vilja satsa så gäl

Lite väl i dyraste laget för mig...

🙂

Karin, även om du kommer ganska högt upp i %, så får man nog konstatera att du är väldigt långt ifrån elit. Det skulle förvåna mig om någon klubb har en tränare som skulle ge dig den uppmärksamhet som du eftersöker med personligt träningsupplägg, måluppfö

Tack Torbjörn. Det var just det jag ville veta, om det fanns en löparklubb som kan erbjuda mig det jag eftersökte. Då vet jag. Även om jag inte tänkte ha milen som huvuddistans då, tog det bara som ett exempel på vilken nivå jag ligger på. Elit lär jag no

Synd att det inte finns löparklubbar för oss "medelmåttor" som också skulle vilja bli peppade, motiverade och ha likasinnade att springa med. Vi som tycker det är kul och vill, men aldrig kommer ens i närheten av några resultat att tala om, som springer m