Quote from Guest on 7 April 2007, 20:44Hejsan!
Eftersom mitt nya träningschema börjar imorgon så funderar jag om ni har några tips till mig om hur jag ska kunna hålla min motivation uppe i dessa två månader som mitt schema sträcker sig?
De första veckorna brukar inte vara något problem alls u
Hejsan!
Eftersom mitt nya träningschema börjar imorgon så funderar jag om ni har några tips till mig om hur jag ska kunna hålla min motivation uppe i dessa två månader som mitt schema sträcker sig?
De första veckorna brukar inte vara något problem alls u
Quote from Funbeat user on 7 April 2007, 20:54- Om du snabbt tycker att det blir långtråkigt så försök att variera träningen mycket. Kör du på gym så finns det ju oändligt många olika pass (core, step-up, boxaerobics, etc etc).
- Kör också sånt du gillar, då håller du motivationen uppe längre.
- Sätt
- Om du snabbt tycker att det blir långtråkigt så försök att variera träningen mycket. Kör du på gym så finns det ju oändligt många olika pass (core, step-up, boxaerobics, etc etc).
- Kör också sånt du gillar, då håller du motivationen uppe längre.
- Sätt
Quote from Viktor Wrede on 7 April 2007, 21:07Håller med Linus - variera träningen och sätt upp lockande mål! Tränade mkt på Friskis förr i världen (inget ont om dem! :-)) men tappade motivationen just därför att det alltid var likartad träning. Var säkret i lika bra form då som nu men nu är träninge
Håller med Linus - variera träningen och sätt upp lockande mål! Tränade mkt på Friskis förr i världen (inget ont om dem! :-)) men tappade motivationen just därför att det alltid var likartad träning. Var säkret i lika bra form då som nu men nu är träninge
Quote from Funbeat user on 7 April 2007, 21:25Det varierar ju från person till person men för mig och många andra är det så "lätt" som att ha ett slutmål efter träningsperioden. Då löser sig det där med motivation av sig själv.
Mål som att "jag skall bli starkare/snabbare" är inte vatten värda tycke
Det varierar ju från person till person men för mig och många andra är det så "lätt" som att ha ett slutmål efter träningsperioden. Då löser sig det där med motivation av sig själv.
Mål som att "jag skall bli starkare/snabbare" är inte vatten värda tycke
Quote from Therese Woodhill on 7 April 2007, 22:31se målet framför sig brukar funka.
Intala sig själv...man lessnar i början, men efter ett tag så blir träningen en vana och ett beronde. När kroppen vant sig så får man ut de positiva effekterna som man inte kan vara utan sen.
se målet framför sig brukar funka.
Intala sig själv...man lessnar i början, men efter ett tag så blir träningen en vana och ett beronde. När kroppen vant sig så får man ut de positiva effekterna som man inte kan vara utan sen.
Quote from Funbeat user on 8 April 2007, 00:16Tack för alla svar! I morgon ska jag börja och jag är nu laddad till 1000, som vanligt i början då. Ska nu bli intressant att se hur länge jag orkar.
Många av tipsen kommer nog väl till pass. Eftersom jag är av den ständiga "ute" människan så tar jag hel
Tack för alla svar! I morgon ska jag börja och jag är nu laddad till 1000, som vanligt i början då. Ska nu bli intressant att se hur länge jag orkar.
Många av tipsen kommer nog väl till pass. Eftersom jag är av den ständiga "ute" människan så tar jag hel
Quote from Funbeat user on 8 April 2007, 00:57Med motivationen, jag måste säga. VÅGA MÅ DÅLIGT: Våga ha dålig motivation. Våga ta det lugnt. Men häng kvar på funbeat ändå.
Det är vad jag har gjort. och nu är jag på g igen. Gick ner tidigare i höstas 😮 (evighetsedan) sedna började jag må dåligt och
Med motivationen, jag måste säga. VÅGA MÅ DÅLIGT: Våga ha dålig motivation. Våga ta det lugnt. Men häng kvar på funbeat ändå.
Det är vad jag har gjort. och nu är jag på g igen. Gick ner tidigare i höstas 😮 (evighetsedan) sedna började jag må dåligt och
Quote from Viktor Wrede on 8 April 2007, 08:47Klokt Marie! Det viktiga är egentligen inte att alltid hålla igång utan att göra uppehållen då man inte orkar så få och korta som möjligt! Förr eller senare får alla en svacka men det gäller ju att inte låta den vara i en evighet utan att försöka att ta u
Klokt Marie! Det viktiga är egentligen inte att alltid hålla igång utan att göra uppehållen då man inte orkar så få och korta som möjligt! Förr eller senare får alla en svacka men det gäller ju att inte låta den vara i en evighet utan att försöka att ta u
Quote from Funbeat user on 8 April 2007, 09:56Ett litet men BRA tips.......TÄNK ALDRIG NEGATIVT KRING DIN TRÄNING! Mind over body! DU kan övertala din kropp att tycka det är KUL och att hålla den MOTIVERAD. Så fort man släpper in de negativa tankarna som -oj gör det inte lite ont i vadmuskeln nu? ell
Ett litet men BRA tips.......TÄNK ALDRIG NEGATIVT KRING DIN TRÄNING! Mind over body! DU kan övertala din kropp att tycka det är KUL och att hålla den MOTIVERAD. Så fort man släpper in de negativa tankarna som -oj gör det inte lite ont i vadmuskeln nu? ell
Quote from Camilla Höög on 8 April 2007, 09:59Att anmäla sig till tävlingar fungerar för mig. Då har man hårda mål som inte går att flytta på. Om man inte har riktigt hårda mål så är det väldigt lätt att flytta fram det en månad eller till nästa år.
Utöver det så fungerar variation. Jag tröttnar dire
Att anmäla sig till tävlingar fungerar för mig. Då har man hårda mål som inte går att flytta på. Om man inte har riktigt hårda mål så är det väldigt lätt att flytta fram det en månad eller till nästa år.
Utöver det så fungerar variation. Jag tröttnar dire