Quote from Guest on 25 November 2006, 20:06Jag har 4 cyklar i garaget. Men ändå tycker jag inte att jag har nån som klarar mina behov. Finns en sån cykel? En som klarar alla mina behov. Eller måste jag ha olika cyklar för olika ändamål?
Jag vill ha en cykel som jag
* kan köra VR med i sommar
* K
Jag har 4 cyklar i garaget. Men ändå tycker jag inte att jag har nån som klarar mina behov. Finns en sån cykel? En som klarar alla mina behov. Eller måste jag ha olika cyklar för olika ändamål?
Jag vill ha en cykel som jag
* kan köra VR med i sommar
* K
Quote from Michael R on 25 November 2006, 20:16En cykelcross är i princip en racerram med plats för lite bredare däck och lite andra bromsar (cantileverbromsar). Vissa modeller har också fästen för att montera skärmar. I sverge används ofta cykelcrossar som vintercyklar, just för att man får plats med
En cykelcross är i princip en racerram med plats för lite bredare däck och lite andra bromsar (cantileverbromsar). Vissa modeller har också fästen för att montera skärmar. I sverge används ofta cykelcrossar som vintercyklar, just för att man får plats med
Quote from Berit Bengtson on 25 November 2006, 22:56Erik Vrang skrev en hel massa bra om CXar men oxå:
> En cykelcross ram klarar säkert av en cykelkärra också, om du inte drar allt för tunga saker eller barn.Vill du vara vänlig och förklara hur en CX-ram som tål att en >100kg cyklist hoppar med den i s
Erik Vrang skrev en hel massa bra om CXar men oxå:
> En cykelcross ram klarar säkert av en cykelkärra också, om du inte drar allt för tunga saker eller barn.
Vill du vara vänlig och förklara hur en CX-ram som tål att en >100kg cyklist hoppar med den i s
Quote from Michael R on 26 November 2006, 19:19Håkan, jag tänkte nog mest på de infästningar som jag sett på vanliga barncykelkärror som drar i ena sidan av hjulaxeln. En kärra på 15 kg och 30 kg last som drar bakåt eller framåt i en inbromsning eller uppförsbacke tror jag inte är helt optimalt för ra
Håkan, jag tänkte nog mest på de infästningar som jag sett på vanliga barncykelkärror som drar i ena sidan av hjulaxeln. En kärra på 15 kg och 30 kg last som drar bakåt eller framåt i en inbromsning eller uppförsbacke tror jag inte är helt optimalt för ra
Quote from Fredrik Närenfors on 26 November 2006, 20:55Sandra. Den cykel finns inte som klarar alla dina krav på ett bra sätt. Däremot är säkert en CX hoj det närmsta du kan komma. Åtminstone om du vill prioritera att kunna cykla snabbt och långt men ändå kunna ta dig fram i skog och mark. Jag skulle nog välj
Sandra. Den cykel finns inte som klarar alla dina krav på ett bra sätt. Däremot är säkert en CX hoj det närmsta du kan komma. Åtminstone om du vill prioritera att kunna cykla snabbt och långt men ändå kunna ta dig fram i skog och mark. Jag skulle nog välj
Quote from Christer Heinbäck on 27 November 2006, 07:56Tack snälla för era tips!
Min ekonomi är inte helt obegränsad, därför undrade jag om det fanns en som tillgodosedde alla mina behov. 🙂Jag är ju van att cykla på en MTB-typ cykel.
Hur är det då att cykla VR med en MTB med släta däck jämfört med att bö
Tack snälla för era tips!
Min ekonomi är inte helt obegränsad, därför undrade jag om det fanns en som tillgodosedde alla mina behov. 🙂
Jag är ju van att cykla på en MTB-typ cykel.
Hur är det då att cykla VR med en MTB med släta däck jämfört med att bö
Quote from Bertil Nolheim on 27 November 2006, 09:57Cannondale Bad Boy Ultra med skivbromsar med extra landsvägshjul är väl det närmaste man kommer för MTB som också är en snabb hybrid.
Hur lyckad kompromissen är i verkligheten vet jag inte. En racer är helt klart att föredra på landsväg. För riktig skogsk
Cannondale Bad Boy Ultra med skivbromsar med extra landsvägshjul är väl det närmaste man kommer för MTB som också är en snabb hybrid.
Hur lyckad kompromissen är i verkligheten vet jag inte. En racer är helt klart att föredra på landsväg. För riktig skogsk
Quote from Fredrik Närenfors on 27 November 2006, 10:03Din ramgeometri kan du få en mycket god uppfattning om här
http://www.wrenchscience.com/Default.aspxVälj MTB eller Road. Klicka på Fit System och registrera dig. Sen blir du ombedd att ta ett antal mått och får därefter förslag på inte bara ramstorlek u
Din ramgeometri kan du få en mycket god uppfattning om här
http://www.wrenchscience.com/Default.aspx
Välj MTB eller Road. Klicka på Fit System och registrera dig. Sen blir du ombedd att ta ett antal mått och får därefter förslag på inte bara ramstorlek u
Quote from Ingemar Lindgren on 27 November 2006, 10:04Hej Sandra,
jag står inför delvis samma dilemma och vill kunna använda cyklar på samma sätt som du verkar vilja. Jag har försökt pussla ihop det så att jag bara behöver två cyklar. Jag tänker lösa det så här:
I skogen har jag en MTB. Jag har tidigare cy
Hej Sandra,
jag står inför delvis samma dilemma och vill kunna använda cyklar på samma sätt som du verkar vilja. Jag har försökt pussla ihop det så att jag bara behöver två cyklar. Jag tänker lösa det så här:
I skogen har jag en MTB. Jag har tidigare cy
Quote from Fredrik Närenfors on 27 November 2006, 10:34Dubbla hjuluppsättningar är en bra lösning för att snabbt kunna byta användningsområde för allt utom en racer.
Dubbla hjuluppsättningar är en bra lösning för att snabbt kunna byta användningsområde för allt utom en racer.