Quote from Tobbe Arnesson on 27 November 2006, 11:17Sanda,
det blir gärna flera cyklar - en till varje användningsområde.
Vi är fyra i familjen och har 8 cyklar (än så länge...) så det blir ju en del att hålla reda på.
Tänk på att när/om du moterar en barnsadel på pakethållaren på en cykel med 26" hjul (M
Sanda,
det blir gärna flera cyklar - en till varje användningsområde.
Vi är fyra i familjen och har 8 cyklar (än så länge...) så det blir ju en del att hålla reda på.
Tänk på att när/om du moterar en barnsadel på pakethållaren på en cykel med 26" hjul (M
Quote from Fredrik Närenfors on 27 November 2006, 12:05Jo det fungerar någorlunda bra att cykla Vättern på en MTB. Men det är knappast lika roligt och kroppen tar säkert mer stryk.
Nisse här på Piggelino cyklade runt på en damcykel med korg och pakethållare, mest för att han ville ha omväxling, nästa år körde
Jo det fungerar någorlunda bra att cykla Vättern på en MTB. Men det är knappast lika roligt och kroppen tar säkert mer stryk.
Nisse här på Piggelino cyklade runt på en damcykel med korg och pakethållare, mest för att han ville ha omväxling, nästa år körde
Quote from Jan Lundquist on 27 November 2006, 14:13Hur lång tid tog det med damcykeln då?
Hur lång tid tog det med damcykeln då?
Quote from Christer Heinbäck on 27 November 2006, 15:03Kanske ska ta o satsa på en MTB då?! O behålla den gamla cykeln som fungerar bra o ha den som pendlarcykel.
Ang MTB då; Vad är en bra? Vad ska man titta efter?
Vad "måste" jag ha? Vad är onödigt? Jag ska alltså använda cykeln till skogskörning på stigar
Kanske ska ta o satsa på en MTB då?! O behålla den gamla cykeln som fungerar bra o ha den som pendlarcykel.
Ang MTB då; Vad är en bra? Vad ska man titta efter?
Vad "måste" jag ha? Vad är onödigt? Jag ska alltså använda cykeln till skogskörning på stigar
Quote from Christian Strömberg on 27 November 2006, 15:20Hej Sandra!
Jag körde tjejvättern med en Merida MTB med slicks förra året så det funkar ju ja hyfsat bra. 2007 tänker jag köra på en racer eftersom jag som pryltokig tycker mig behöva det (inte nödvändigt alls egentligen, tror jag).
Har i dagarna fått vet
Hej Sandra!
Jag körde tjejvättern med en Merida MTB med slicks förra året så det funkar ju ja hyfsat bra. 2007 tänker jag köra på en racer eftersom jag som pryltokig tycker mig behöva det (inte nödvändigt alls egentligen, tror jag).
Har i dagarna fått vet
Quote from Funbeat user on 27 November 2006, 15:37Jag tycker mig minnas att Nisse körde på knappt 11 timmar. Jag körde ikapp honom och tyvärr möttes vi, annars kunde jag levt länge på att jag körde fortare än honom 😉
Jag tycker mig minnas att Nisse körde på knappt 11 timmar. Jag körde ikapp honom och tyvärr möttes vi, annars kunde jag levt länge på att jag körde fortare än honom 😉
Quote from Fredrik Närenfors on 27 November 2006, 16:37"Jag körde ikapp honom och tyvärr möttes vi"
????
"Jag körde ikapp honom och tyvärr möttes vi"
????
Quote from Berit Bengtson on 27 November 2006, 17:17(Kanske inte egentligen hör hemma här, men..)
Erik:
Visst kan allt xtra man sätter på sin cykel ställa till problem.
Men att en CX-ram, som är byggd för hårda tag, skulle vara mer känslig än en standardcykel för cykelkärror har väldigt svårt att tro på.
(Kanske inte egentligen hör hemma här, men..)
Erik:
Visst kan allt xtra man sätter på sin cykel ställa till problem.
Men att en CX-ram, som är byggd för hårda tag, skulle vara mer känslig än en standardcykel för cykelkärror har väldigt svårt att tro på.
Quote from ellen olsson on 27 November 2006, 19:27En CX-hoj är normalt sett en utmärkt kompromiss men för multisporttävlingar så funkar det normalt sett inte. Tro mig, jag har provat... ;-/
För egen del så skulle jag inte kunna klara mig med mindre än 4 cyklar. Nu siktar jag på 7 i Sverige och 2 i Spani
En CX-hoj är normalt sett en utmärkt kompromiss men för multisporttävlingar så funkar det normalt sett inte. Tro mig, jag har provat... ;-/
För egen del så skulle jag inte kunna klara mig med mindre än 4 cyklar. Nu siktar jag på 7 i Sverige och 2 i Spani
Quote from Urban Nilsson on 27 November 2006, 20:40Fick en lysande länk av Björn Bygren en gång. Den är oerhört lång och skulle sabba tråden hårt. Jag lägger serverns adress här så kan ni hitta fina racerhojar för små pengar jämfört med sverige.
Radsport Bornmann GmbH
http://212.202.110.172/För den lån
Fick en lysande länk av Björn Bygren en gång. Den är oerhört lång och skulle sabba tråden hårt. Jag lägger serverns adress här så kan ni hitta fina racerhojar för små pengar jämfört med sverige.
Radsport Bornmann GmbH
http://212.202.110.172/
För den lån