Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 13:00Linus: har letat efter en bra sida med tips hur man gör sin fina cykel oattraktiv som jag läste för länge sedan, hittar den inte. Några grejer minns jag:
1 Sätt på olikfärgade däck
2 Skippa framväxeln fast låt den sitta kvar och låt den avklippta växelvaj
Linus: har letat efter en bra sida med tips hur man gör sin fina cykel oattraktiv som jag läste för länge sedan, hittar den inte. Några grejer minns jag:
1 Sätt på olikfärgade däck
2 Skippa framväxeln fast låt den sitta kvar och låt den avklippta växelvaj
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 13:25Kör min hybrid till pendeln t/r varje dag, låser fast den i ramen. Den har till och med stått över natten några gånger. Jag kanske har haft tur...
Kör min hybrid till pendeln t/r varje dag, låser fast den i ramen. Den har till och med stått över natten några gånger. Jag kanske har haft tur...
Quote from ellen olsson on 15 April 2010, 13:54> Enligt dom uppgifter jag har så är alla ABUS ram-monterade ringlås godkända av försäkringsbolagen och Amparomodellen är det bästa ringlåset ABUS tillverkar...
Jo, men det är inte det låset som är den svaga punkten i fastlåsningslösningen med en vajer..
> Enligt dom uppgifter jag har så är alla ABUS ram-monterade ringlås godkända av försäkringsbolagen och Amparomodellen är det bästa ringlåset ABUS tillverkar...
Jo, men det är inte det låset som är den svaga punkten i fastlåsningslösningen med en vajer..
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 16:00Inget lås står emot en batteridriven vinkelslip.
Mer än på ett kassaskåp.
Inget lås står emot en batteridriven vinkelslip.
Mer än på ett kassaskåp.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 17:08Alla lås utom de med extra smal bygel forceras lätt på mindre än 10 sekunder mha domkraft.
Alla lås utom de med extra smal bygel forceras lätt på mindre än 10 sekunder mha domkraft.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 17:44Jag köper aldrig lås till en bra cykel.
Tanken är att en bra cykel ska aldrig lämnas utan uppsikt.
Ett undantag: långfärdscykeln. Man måste ju gå in i mataffären och handla ibland.
Jag köper aldrig lås till en bra cykel.
Tanken är att en bra cykel ska aldrig lämnas utan uppsikt.
Ett undantag: långfärdscykeln. Man måste ju gå in i mataffären och handla ibland.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 19:47+1
+1
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 06:31Här i området så kan man hyra cykelboxar på halvårs basis
http://www.rtd-denver.com/Bike_n_Ride.shtml
Här i området så kan man hyra cykelboxar på halvårs basis
Quote from ellen olsson on 16 April 2010, 07:39Det är lite långt bort. 🙂
Det är lite långt bort. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 08:51Inte för mig 😉
Tycker iofs att den sidan kan skickas till dom flesta svenska kommual politiker....
Denver området har riktigt många bra lösningar på cykel "problem" som saknas i det miljövänliga landet Sverige...
(allt ifrån transport av cykel på
Inte för mig 😉
Tycker iofs att den sidan kan skickas till dom flesta svenska kommual politiker....
Denver området har riktigt många bra lösningar på cykel "problem" som saknas i det miljövänliga landet Sverige...
(allt ifrån transport av cykel på