Quote from ellen olsson on 15 April 2010, 08:02I Mölndal? Var?
Edit: Jag cyklade förbi Mölndalsbro både igår och i tisdags utan att se dem.
I Mölndal? Var?
Edit: Jag cyklade förbi Mölndalsbro både igår och i tisdags utan att se dem.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 08:23Ja jäklar vad bra dessa såg ut att vara då. Då ser inte buset vad det är för typ av cykel (dyr /billig) och dessutom står den väderskyddad.
Det är ju Nobelprisklass på denna pryl;)
Vänligen
P.
Ja jäklar vad bra dessa såg ut att vara då. Då ser inte buset vad det är för typ av cykel (dyr /billig) och dessutom står den väderskyddad.
Det är ju Nobelprisklass på denna pryl;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 08:43Fredrik; http://molndal.se/innehall/trafikvagar/gangcykel/cykelgarage.4.3ab3f96f118b4e809d280008006.html
Fredrik; http://molndal.se/innehall/trafikvagar/gangcykel/cykelgarage.4.3ab3f96f118b4e809d280008006.html
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 08:54Dom dagar jag inte cyklar till jobbet så brukar jag cykla ned till Växjö centrum och ta bussen till jobbet därifrån. Har letat upp en innergård att parkera cykeln på + att jag har köpt ett ABUS lås som jag verkligen kan rekommendera:
http://www.bike-comp
Dom dagar jag inte cyklar till jobbet så brukar jag cykla ned till Växjö centrum och ta bussen till jobbet därifrån. Har letat upp en innergård att parkera cykeln på + att jag har köpt ett ABUS lås som jag verkligen kan rekommendera:
Quote from ellen olsson on 15 April 2010, 09:10Många försäkringsbolag lär inte godta den kombinationen.
Många försäkringsbolag lär inte godta den kombinationen.
Quote from Bengt Askerfelt on 15 April 2010, 09:11I Mölndal finns bara 16 platser som hyrs ut månadsvis och man betalar halvårsvis. Risken är att folk bokar upp sig på boxar som står tomma flera dgr i veckan.
Nu känns det mer som en satsning på dem som redan cykelpendlar; är man ny pendlare kanske man
I Mölndal finns bara 16 platser som hyrs ut månadsvis och man betalar halvårsvis. Risken är att folk bokar upp sig på boxar som står tomma flera dgr i veckan.
Nu känns det mer som en satsning på dem som redan cykelpendlar; är man ny pendlare kanske man
Quote from ellen olsson on 15 April 2010, 09:14Det vore onekligen att föredra. Det lär dock kräva en annan lösning vad gäller lås.
Det vore onekligen att föredra. Det lär dock kräva en annan lösning vad gäller lås.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 09:38Fredrik Granlund skrev: Många försäkringsbolag lär inte godta den kombinationen.
När det gäller just detta låset tror jag faktiskt att dom gör det men som vanligt när det gäller försäkringsbolag gäller det nog att kolla upp villkoren med sitt egna bolag
Fredrik Granlund skrev: Många försäkringsbolag lär inte godta den kombinationen.
När det gäller just detta låset tror jag faktiskt att dom gör det men som vanligt när det gäller försäkringsbolag gäller det nog att kolla upp villkoren med sitt egna bolag
Quote from ellen olsson on 15 April 2010, 12:02Mitt försäkringsbolag kräver att cykeln är fastlåst med ett SSF-godkänt lås. Det gör andra försäkringsbolag också.
Mitt försäkringsbolag kräver att cykeln är fastlåst med ett SSF-godkänt lås. Det gör andra försäkringsbolag också.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 12:33Enligt dom uppgifter jag har så är alla ABUS ram-monterade ringlås godkända av försäkringsbolagen och Amparomodellen är det bästa ringlåset ABUS tillverkar...
Men som sagt, ring och kolla med just ditt försäkringsbolag om du vill vara säker! Punkt!
Enligt dom uppgifter jag har så är alla ABUS ram-monterade ringlås godkända av försäkringsbolagen och Amparomodellen är det bästa ringlåset ABUS tillverkar...
Men som sagt, ring och kolla med just ditt försäkringsbolag om du vill vara säker! Punkt!