Quote from Guest on 21 May 2012, 06:32Jag älskar att cykla, jag brukar försvara cyklande personer i heta debatter men när jag var i Stockholm i veckan blev jag rädd. Jag promenerade från Bromma i till centrum 2 dagar. Det är fin bred gång/cykelväg med tydlig uppdelning men likt förbannat höll
Jag älskar att cykla, jag brukar försvara cyklande personer i heta debatter men när jag var i Stockholm i veckan blev jag rädd. Jag promenerade från Bromma i till centrum 2 dagar. Det är fin bred gång/cykelväg med tydlig uppdelning men likt förbannat höll
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 06:42Nu är det väl så att där går Stockholms främsta cykelrace varje dag nästan året runt. Tur och retur Mälaröarna. Men man kan ha lite hyfs och vett även som cyklist.
Nu är det väl så att där går Stockholms främsta cykelrace varje dag nästan året runt. Tur och retur Mälaröarna. Men man kan ha lite hyfs och vett även som cyklist.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 07:18Ja, det är mycket konstigt folk&fä som cyklar i Tjabostan.
Ja, det är mycket konstigt folk&fä som cyklar i Tjabostan.
Quote from Marléne Lönnqvist on 21 May 2012, 08:02Ett litet tillägg. Jag bor normalt i Boden och är bara i Stockholm på tjänsteärende ibland. Jobbet har lägenhet i Bromma. Jag gillar att gå men lokalsinnet är inte alltid det bästa så därför gick jag den väg som såg lättast ut att memorera. Men när jag s
Ett litet tillägg. Jag bor normalt i Boden och är bara i Stockholm på tjänsteärende ibland. Jobbet har lägenhet i Bromma. Jag gillar att gå men lokalsinnet är inte alltid det bästa så därför gick jag den väg som såg lättast ut att memorera. Men när jag s
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 08:47Jag både cyklar och går i Stockholm och har fortfarande svårt att acceptera att så många verkar sakna både folkvett och självbevarelsedrift. Det är konstigt att det inte sker mera olyckor med tanke på hur mycket märkliga saker man ser varje dag.
Någon lo
Jag både cyklar och går i Stockholm och har fortfarande svårt att acceptera att så många verkar sakna både folkvett och självbevarelsedrift. Det är konstigt att det inte sker mera olyckor med tanke på hur mycket märkliga saker man ser varje dag.
Någon lo
Quote from ellen olsson on 21 May 2012, 08:59Jag har cykelpendlat sträckan ett antal gånger och har en teori:
Huvudproblemet är nog att cykelbanan mellan Brommaplan och, tja, centrum, är för trång under rusningstrafik, vilket kanske "programmerar" in ett beteende att hålla sig ordentligt till höger
Jag har cykelpendlat sträckan ett antal gånger och har en teori:
Huvudproblemet är nog att cykelbanan mellan Brommaplan och, tja, centrum, är för trång under rusningstrafik, vilket kanske "programmerar" in ett beteende att hålla sig ordentligt till höger
Quote from Jonny Persson on 21 May 2012, 09:01>Är det så jäkla ovanligt med folk som promenerar i Sthlm att cyklisterna annekterat gångbanan?
Jag skulle nog vilja påstå att det är ovanligt att folk promenerar så långt. Men jag känner igen det du beskriver från mitt springpendlande. Jag hade en strä
>Är det så jäkla ovanligt med folk som promenerar i Sthlm att cyklisterna annekterat gångbanan?
Jag skulle nog vilja påstå att det är ovanligt att folk promenerar så långt. Men jag känner igen det du beskriver från mitt springpendlande. Jag hade en strä
Quote from Rasmus Olsson on 21 May 2012, 09:14Cykelbanor är mallade för rullatorer, därför får inte en cykel plats på en cykelbana. Särskilt inte i kurvorna med där banan är för skarp och smal.
Med ledning av sista bilden, så håller ju cyklisten till höger på banan, som fordon den är. Och det är ju
Cykelbanor är mallade för rullatorer, därför får inte en cykel plats på en cykelbana. Särskilt inte i kurvorna med där banan är för skarp och smal.
Med ledning av sista bilden, så håller ju cyklisten till höger på banan, som fordon den är. Och det är ju
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 09:15Mannen cyklade till Bromma igår och tog då den här bilden som visar att cykelbanan kanske är lite för smal för att det ska gå helt bra att mötas. De två målade cyklarna får ju inte ens plats bredvid varandra. Dessutom fanns det visst gott om andra hinder
Mannen cyklade till Bromma igår och tog då den här bilden som visar att cykelbanan kanske är lite för smal för att det ska gå helt bra att mötas. De två målade cyklarna får ju inte ens plats bredvid varandra. Dessutom fanns det visst gott om andra hinder
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 09:21Själv är jag i Huddinge/Haninge-trakten van vid att folk ALLTID, dvs ALLTID går i cykelfilen, hur väl märkt den än är med bilder på STORA cyklar. I 9 fall av 10 går det att plinga för att varna, i övrigt är det meningslöst att försöka, då alla går med mus
Själv är jag i Huddinge/Haninge-trakten van vid att folk ALLTID, dvs ALLTID går i cykelfilen, hur väl märkt den än är med bilder på STORA cyklar. I 9 fall av 10 går det att plinga för att varna, i övrigt är det meningslöst att försöka, då alla går med mus