Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt promenera Bromma-Centrum med …
You need to log in to create posts and topics.

jag upphör aldrig att förvånas över hur dålig disciplin folk har i Sveriges folkrikaste stad. Det kan ju knappast vara en överraskning att det finns fler människor i den här byn när man är ute och går/cyklar/kör bil/åker rulltrappa och stannar precis när

Ett lite kontroversiellt inlägg:

Jag tror att en delförklaring är cykelbanan är för dåligt underhållen och eftersom de flesta cyklister har ganska låg profil på däck och styva ramar så försöker man undvika hål och sprickor så att man inte behöver transpl

Jag kan uttala mig i egenskapen av regelbunden löppendlare, promenerare, sporadisk cykelpendlare och stundtals bilist genom Stockholm city i rusningstrafik.

Just nu råder en cykelboom. Det skulle inte förvåna mig om det är dubbelt så många cyklister i å

@Elin att cykelbanan var smal på vissa ställen kan jag hålla med om, tänkte på det i just sådana där kurvor, men där jag hade flest cyklister i hasorna var på raksträckorna och knappt ett endaste möte. Alla verkade cykla in till centrum. Folk kom i gångfi

Tyvärr så är det nog så att alltför cykelpendlare inte följer huvudregeln gällande trafik - att man är skyldig att anpassa farten efter det rådande läget. Men har faktiskt inte rätt att cykla full rulle på en hårt trafikerad cyeklbana. Jovisst är det ett

Folk pendlar inte längre de tränar..... Saken är ju den att om man får upp farten på sin cykel så klår man ju tunnelbanan i restid. Att ta bil till och från Bromma i rusning är ju dessutom bara något för den som känner för att slänga bort 30-60 min i en b

Många pendlar inte, de tränar inte ens utan de tävlar för att slå sin bästa tid, eller för att komma ikapp och kränka någon som ligger en bit fram.

Cyklar en del och senast idag skulle jag passera en gående på väg in mot stan från Sollentuna. I god tid h

Något jag märkt är att jag rent instinktivt ogillar att cykla på vänster sida av vägen. Känslan är den samma som när man kör vänstertrafik innan man vant sig. Det känns helt enkelt fel. Jag kommer alltså ibland på mig själv med att cykla till höger fast d

Kanske polisen skulle göra lite kontroller på att alla snabbpendlare o alla andra cyklister faktiskt har fungerande ringklockor? Skulle snabbt rensa lite ... . Ursäkten att man kan ropa istället tycker inte jag håller, det skapar förvirring medan en ringk

Undrar mest vilken idiot som kom på att gång och cykel-banan ska delas med endast ett streck...