Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt promenera Bromma-Centrum med …
You need to log in to create posts and topics.

Många cyklister är före detta bilister, och tar med sig beteendet bakom styret. Bakom ratten är det "jag först" som gäller.

Ja, de där Fredrikshofarna är farliga men det är inte så många av dom +1600 medlemmarna som är tävlingscyklister.

Det tror de att de är....

@ Anders: vet inte var du bor men i min del av Sthlm är det lönlöst med ringklocka, eftersom alla går med musik på och hör inte ett skit. Huddinge/Haninge är fullt av dessa. Intet ont om musik, men de hör inte att man plingar.

@Fredrik: Haha, håller med.

Visst är det konstigt att det är nåt som låter som en cykelringklocka på en cykelbana. Mycket egendomligt.

Så där lite offtopic tror jag att de cyklister som innehar körkort för bil i regel är säkrare och uppför sig bättre i trafiken än cyklister utan körkort. Finns såklart undantag.

@Paul Jag har cyklat den sträckan måååånga gånger och jag blir rätt förvånad av vad du säger. De som är Cyklister kör oftast betydligt bättre och lugnare på cykelbanor än cyklisterna.

Kör ofta den sträckan och cyklisterna gör helt rätt som ligger i gångbanan. (Utom att de borde ge plats vid omkörning) Gående är långsamma och man ser den i god tid, mötande cyklister kommer klart fortare.
För att underlätta omkörningar och möten bör man

Förstår inte vad cyklisternas klädsel har med saken att göra. Det hela blir genast oseriöst å plumpt.

Håller med Erik. Det är bra att farbrorn på bilden som TS lagt upp håller till höger. Bilden ser ut att vara tagen strax utanför Stora mossens T-banestation. Det sluttar nerför hela vägen till Abrahamsberg. Farbrorn har alltså uppförsbacke men möter hela