Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 10:37Bruse, jag läste fel. Två gånger tillomed.
Bruse, jag läste fel. Två gånger tillomed.
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 10:37"Varför klagas det på cyklar som kommer i 20-25 km/h, när bilarna på samma väg kör i 50-70 km/h?" Troligen för att detta är ett cykelforum, och inte ett bilforum
"Varför klagas det på cyklar som kommer i 20-25 km/h, när bilarna på samma väg kör i 50-70 km/h?" Troligen för att detta är ett cykelforum, och inte ett bilforum
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 10:48Till bilarna är säkerhetsavståndet betydligt större. Mellan mig, min löprygga och förbisusande cyklister handlar det ofta om centimetrar.
Till bilarna är säkerhetsavståndet betydligt större. Mellan mig, min löprygga och förbisusande cyklister handlar det ofta om centimetrar.
Quote from Sandra Näslund on 22 May 2012, 18:19Från den griniga sidan, är det som så att det finns inga längre sammanhållna cykelbanor i Stockholm.
Bilvägar för miljarder går platta raka och fina fram till målet.
Cykelvägar kringelikrockar runt i skogar och uppför höjder, bakom trafikfarliga reklamsk
Från den griniga sidan, är det som så att det finns inga längre sammanhållna cykelbanor i Stockholm.
Bilvägar för miljarder går platta raka och fina fram till målet.
Cykelvägar kringelikrockar runt i skogar och uppför höjder, bakom trafikfarliga reklamsk
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 18:48Sedan finns också dessa märkliga månniskor, vanligen i fordon drivna av förbränningsmotorer som tror Cykelbana/Gångbana = avstjälpningsplats parkering etc, där man t ex kan ställa skyltar om att det inte går att komma fram på bilarnas körbana, eller stäl
Sedan finns också dessa märkliga månniskor, vanligen i fordon drivna av förbränningsmotorer som tror Cykelbana/Gångbana = avstjälpningsplats parkering etc, där man t ex kan ställa skyltar om att det inte går att komma fram på bilarnas körbana, eller stäl
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 19:13"som tror Cykelbana/Gångbana = avstjälpningsplats parkering etc, där man t ex kan ställa skyltar om att det inte går att komma fram på bilarnas körbana, eller ställa arbetsfordon, containrar och liknande"
Eller som den kvinna som häromdagen parkerade sin
"som tror Cykelbana/Gångbana = avstjälpningsplats parkering etc, där man t ex kan ställa skyltar om att det inte går att komma fram på bilarnas körbana, eller ställa arbetsfordon, containrar och liknande"
Eller som den kvinna som häromdagen parkerade sin
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 19:57...och nu i eftermiddags fick jag runda två st cyklar som parkerats tvärs över gångfilerna på Strandvägskajen. Inte ens en fotbredd hade lämnats kvar av den tydligt markerade gångvägen.
Jag tror att lösningen är att genomföra en massiv polisinsats så hä
...och nu i eftermiddags fick jag runda två st cyklar som parkerats tvärs över gångfilerna på Strandvägskajen. Inte ens en fotbredd hade lämnats kvar av den tydligt markerade gångvägen.
Jag tror att lösningen är att genomföra en massiv polisinsats så hä
Quote from Rasmus Olsson on 22 May 2012, 22:13Jag tror på att vi ska införa dödsstraff på alla som inte följer trafiklagstiftning, bilister, cyklister som gångtrafikanter. Inklusive poliser och taxiförare!
Jag tror på att vi ska införa dödsstraff på alla som inte följer trafiklagstiftning, bilister, cyklister som gångtrafikanter. Inklusive poliser och taxiförare!
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 06:00Men jag undrar ju? Hur skulle bilisterna reagera om jag parkerade min cykel tvärs över deras körbana? Eller skulle gatukontoret ställa en skylt mitt i körbanan med texten "cykelbanan i nästa kvarter avstängd pga reparationer"?
Eller ännu bättre bara "väg
Men jag undrar ju? Hur skulle bilisterna reagera om jag parkerade min cykel tvärs över deras körbana? Eller skulle gatukontoret ställa en skylt mitt i körbanan med texten "cykelbanan i nästa kvarter avstängd pga reparationer"?
Eller ännu bättre bara "väg
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 07:04Så här ser det ut i Soliga Faderslandet.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=544b8a02ecf8442d993e6d19b49d7ca4.jpg&Size=&share=
Så här ser det ut i Soliga Faderslandet.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=544b8a02ecf8442d993e6d19b49d7ca4.jpg&Size=&share=