Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt promenera Bromma-Centrum med …
You need to log in to create posts and topics.

@Erik men det är väl för sjutton inte meningen att jag skall bli påkörd 2 ggr på en sträcka på 8 km bara för att de anser att de inte behöver samsas på cykeldelen när en som går går på gångsidan? Har ett fint blåmärke på benet efter vad jag antar är en cy

@Jonas jo 2 ggr fick jag något i benet av cyklister antagligen cykelväskor som stack ut. Har ett blåmärke. Så jo jag blev påkörd. Vid ett övergångställe fick jag dessutom höra att jag var i vägen. Men mig veterligen cyklar man på cykelöverfarten över och

Nej kreti och pleti som pendlar till jobbet i sina arbetskläder och standardcykel och i lägre fart är inte så farliga. De har bättre marginaler att undvika att köra på någon. Det är nog vi med träningskläder och cykeldator som kör på för att hålla upp sni

Om jag skulle skriva inlägg varje gång en bil kör på mig, kommer för nära eller när gående springer på mig eller kliver ut i cykelbanan så jag får tvärnita - då skulle jag inte ha annat att göra.

Trafiken i Stockholm är kaos för det är för mycket bilar

Det kanske är mkt folk helt enkelt?
Jag kom att tänka på en historia en kollega berättade om när han skulle till tennisbanorna borta vid Saab och hade fått en tid ungefär när alla skiften på Saab slutade. Då möttes han av en flod av cyklister som alla sku

+1 på Lingling

Sen tror jag det är en viss skillnad i kultur också. I malmö har det börjat komma en del lycra klädda cyklister också men de är definitivt i minoritet (10% kanske). Det gör nog att tempot blir lite lugnare och körstilen mindre aggressiv.

Bruce, andra trafikanters dåliga beteende ursäktar verkligen inte cyklister dito.

Anders, jag har inte på något sett ursäktat någon trafikants beteende. Tvärtom! Läs en gång till.

För övrigt stavar jag mitt namn med s.

Kontentan är, som alltid, att vi alla måste hjälpas år i trafiken.

Ömsesidig respekt från gångtrafikanter, cyklister och bilister mfl.

Anpassa hastighet efter situation i alla lägen.

Hur svårt skall det vara!?

Hur bråttom kan man ha!?

/o

Varför klagas det på cyklar som kommer i 20-25 km/h, när bilarna på samma väg kör i 50-70 km/h?