Quote from Guest on 2 January 2014, 22:22var precis vad jag gjorde ikväll. Kom hem übertrött och frusen efter årets första arbetsdag. Kurade ihop mig i soffan med en bok i en timme. Klev upp och tänkte: nu eller aldrig och drog på mig löparstassen. Hittade en rulle druvsockertabletter som en kol
var precis vad jag gjorde ikväll. Kom hem übertrött och frusen efter årets första arbetsdag. Kurade ihop mig i soffan med en bok i en timme. Klev upp och tänkte: nu eller aldrig och drog på mig löparstassen. Hittade en rulle druvsockertabletter som en kol
Quote from Funbeat user on 2 January 2014, 22:32Jag tror inte att det är vanligare att sätta en druvsockertablett i halsen än vilken annan mat som helst. Risken finns där vad du än stoppar i munnen, men du hade nog mest otur att det hände just dig och just nu.
Jag tror inte att det är vanligare att sätta en druvsockertablett i halsen än vilken annan mat som helst. Risken finns där vad du än stoppar i munnen, men du hade nog mest otur att det hände just dig och just nu.
Quote from Magnus Gelang on 2 January 2014, 23:26Säger som Jackie, skulle inte tro att det är större risk att sätta en druvsockertablett än nåt annat i halsen.
Varför tänker du att det skulle vara så?
Säger som Jackie, skulle inte tro att det är större risk att sätta en druvsockertablett än nåt annat i halsen.
Varför tänker du att det skulle vara så?
Quote from Catharina Brattlin on 2 January 2014, 23:33Gör ingen höna av en fjäder! Att Du har fixat det under tävling handlar nog mer om att Du har haft tillräckligt med saliv för att fukta de torra tabletterna än vad Du hade nu.
Druvsocker har jag ännu aldrig läst om att det skulle orsaka allergianfall.
T
Gör ingen höna av en fjäder! Att Du har fixat det under tävling handlar nog mer om att Du har haft tillräckligt med saliv för att fukta de torra tabletterna än vad Du hade nu.
Druvsocker har jag ännu aldrig läst om att det skulle orsaka allergianfall.
T
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 22:08Jo, det har man ju hört att kolhydrater är farligt!
Jo, det har man ju hört att kolhydrater är farligt!
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 22:15Haha, och jag som vägrar tro på LCHF och sånt och så visar det sig att de har rätt! Nej, jag tror inte att druvsockertabletter skulle vara farligare än annat men det var en så pass obehaglig upplevelse och jag tänkte just vad hemskt det skulle vara om det
Haha, och jag som vägrar tro på LCHF och sånt och så visar det sig att de har rätt! Nej, jag tror inte att druvsockertabletter skulle vara farligare än annat men det var en så pass obehaglig upplevelse och jag tänkte just vad hemskt det skulle vara om det
Quote from Susan Hartley on 6 January 2014, 12:52Jag nappade åt mig en druvsockertablett i farten på Tjejmilen en gång och det gör jag aldrig om. Även om jag inte satte i halsen så var den liksom omöjlig att få ner eftersom jag var så torr i munnen och flåsade. Det sved och stack i halsen och jag börjad
Jag nappade åt mig en druvsockertablett i farten på Tjejmilen en gång och det gör jag aldrig om. Även om jag inte satte i halsen så var den liksom omöjlig att få ner eftersom jag var så torr i munnen och flåsade. Det sved och stack i halsen och jag börjad
Quote from Funbeat user on 6 January 2014, 13:18Jag rör inte druvsockertabletterna på lopp, om det inte finns en vätskekontroll i nära anslutning...
Något mer hopplöst att försöka svälja får man leta efter!
Jag rör inte druvsockertabletterna på lopp, om det inte finns en vätskekontroll i nära anslutning...
Något mer hopplöst att försöka svälja får man leta efter!
Quote from Funbeat user on 6 January 2014, 13:42Druvsocker är väldigt torrt så det ökar nog risken att andras in lite i luftrören om man inte har vätska tillgängligt. Annars är det nog inga konstigheter med det.
Druvsocker är väldigt torrt så det ökar nog risken att andras in lite i luftrören om man inte har vätska tillgängligt. Annars är det nog inga konstigheter med det.
Quote from Funbeat user on 6 January 2014, 20:40Läste på ett utländskt forum att man inte behöver svälja druvsockertabletter över huvud taget utan att de ska kunna tas upp genom slemhinnorna i munnen. Någon som vet om det stämmer?
Läste på ett utländskt forum att man inte behöver svälja druvsockertabletter över huvud taget utan att de ska kunna tas upp genom slemhinnorna i munnen. Någon som vet om det stämmer?