Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAtt simma som en kratta:-)
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis börjat en crawlkurs och upptäckt att det är ju riktigt kul att simma! Men jag har ett par (nåja, flera) problem, men vi kan börja med två praktiska. Jag får väldigt ont i öronen av allt vatten. Finns det nåt knep? Nån sorts simöronproppar e

Tjenare!

Jag har också börjat simma på crawlkurs, sedan en och enhalv vecka tillbaka! *stolt* Vad gör man inte för att bli en framtida triathlet?! Jag tänkte att jag nu efter mina FYRA simlektioner är lite av ett proffs, så jag kan ju svara på frågorna.

Det finns "antifog" att köpa i de flesta sportbutiker, hos optiker lär det nog också finnas. Inte testat det dock. Jag börjar min crawlkurs ikväll men före det ska jag springa en miltävling i Skatåsterrängen, kommer vara sådär pigg på simningen...

Tack Katarina, då vet jag vad jag ska leta efter. Så slipper man höra ledarens instruktioner också (#)

Och tack Niklas, ska prova det också, när jag inte längre kommer höra ledaren så kan jag ju åtminstone se henne...

Jag har precis avverkat mitt första crawltillfälle. Men för mig var det svåraste att blåsa ut luften genom näsan under vattnet. Har jag inte förmågan eller berodde det på förkylningen? (jag kände mig inte tät i nästan vid kurstillfället)

Det finns silikonöronproppar som man kan forma och trycka fast i öronen om man inte gillar pluggarna. Jag tycker personligen att de är skönare, nackdelen är dock att det alltid blir lite silokon kvar på huden efteråt...vill jag minnas.
Fetvadd i öronen f

Apoteket har bra öronproppar. Om du dessutom vill att höra vad tränaren säger ska du ta den dyra varianten. HiFi eller något sånt heter den. Kostar ca 75:- Väl värt att slippa stå som ett UFO efter varje genomgång. För mig funkar dom perfekt. Jag har lite

Stina, jag har också världens problem med näsan, och maken med så vi köpte näsklämmor för att träna på att bara andas med munnen, inte som när jag springer, in genom näsan ut genom munnen (hm, kanske skulle springa med näsklämma för att lära om???).
Sedan

Anders P, de ska jag testa. Får ju räcka att jag ser ut som ett UFO när jag simmar 🙂

Jag simmar rent ut sagt skitkasst och i staden där jag bor har jag ännu inte hittat någon nybörjarkurs för vuxna i crawl :@ Finns det träningsläger/intensivkurs någonstans i Sverige ??