Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningAtt simma under vattnet
You need to log in to create posts and topics.

Jag har problem med att simma under vattnet. Problemet är att jag flyter upp mot ytan hela tiden efter några simtag. Hur ska man göra? Det ironiska i detta är ju att när jag VILL hålla mig vid ytan så har jag problem att hålla mig flytande men när jag vil

Blås ut lite luft tills du blir ungefär neutral eller sjunker litegrann.

Dyker du ner lite djupare kommer vattentrycket att se till att du inte flyter upp 😉

Anders en människa flyter väl av naturen, under förutsättning att man inte spänner sig/anstränger sig för att sjunka? Jag har i alla fall jättesvårt för att sjunka, men inga problem att simma under vattenytan.

Genom att simma så håller man sig ju under v

Om man kunde flyta av naturen så skulle man inte behöva lära sig simma.

Fast "att lära sig simma" är väl egentligen bara att lära sig slappna av och vara trygg i vattnet? För man behöver ju faktiskt inga simtag för att flyta, man kan flyta helt still - dessutom flyter väl en människa som inte är vid medvetande?

Fast jag kans

En kropp flyter, i detta fall i vatten, om kroppens densitet är lägre än vattnets.

Jackie: Jo, en vuxen människa flyter normalt när hon just tappat medvetandet, dock inte på rygg! Så småningom sjunker man dock. Det är därför man måste krångla med draggning och/eller dykning när man letar efter ett förmodat drunkningsoffer. (Först tänkte

En normal kropps densitet är högre än vattnets, om man bortser från luften i lungorna. När man andats ut helt ligger de flesta över vattnets densitet, dvs man sjunker.

Här följer en tabell där första kolumnen är fettprocenten och andra är densiteten (ber

Redigering av Olle: Leifs konto är nu avstängt till följd av hans spammande

Hej.
En ny spännande simtävling i Luleå till sommaren. Kolla hemsidan:
www. luleamidnightswim .com