Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 17:47Det framgår inte på webbsidan att det finns en undervattensklass.
Det framgår inte på webbsidan att det finns en undervattensklass.
Quote from Håkan Öhling on 13 January 2011, 19:46Leif, du är pinsam i ditt spammande. Lägg av! Jag blir bara förbannad när du kladdar ner alla trådar utan att ditt inlägg har något med det att göra.
Leif, du är pinsam i ditt spammande. Lägg av! Jag blir bara förbannad när du kladdar ner alla trådar utan att ditt inlägg har något med det att göra.
Quote from j sollerman on 15 January 2011, 08:29En anledning att inte simma de där loppet...
En anledning att inte simma de där loppet...
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 18:50Intressant dessa siffror! Det visar ju svart på vitt, att vi som har mindre hull på kroppen får kämpa mer för att hålla oss flytande. Alltför låg fettprocent tror jag helt klart är en nackdel i simning, kanske inte så mkt på sprint men speciellt på längre
Intressant dessa siffror! Det visar ju svart på vitt, att vi som har mindre hull på kroppen får kämpa mer för att hålla oss flytande. Alltför låg fettprocent tror jag helt klart är en nackdel i simning, kanske inte så mkt på sprint men speciellt på längre
Quote from Håkan Öhling on 24 January 2011, 23:17Är inte helt säker på att man kan dra den slutsatsen så enkelt... När jag var och och tävlade hade jag extremt låg fettprocent och märkte tydligt att jag sjönk vid vissa övningar (svabb någon som kommer ihåg?). Idag är jag betydligt bättre eeeh fetare all
Är inte helt säker på att man kan dra den slutsatsen så enkelt... När jag var och och tävlade hade jag extremt låg fettprocent och märkte tydligt att jag sjönk vid vissa övningar (svabb någon som kommer ihåg?). Idag är jag betydligt bättre eeeh fetare all
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 18:03Notera att jag inte skrev att fetast vinner, bara att alltför låg fettprocent är en nackdel. Alltför hög fettprocent är förstås inte heller bra då det ger mera vattenmotstånd och sämre rörlighet. Det optimala är nog att man håller sig nånstans i mitten av
Notera att jag inte skrev att fetast vinner, bara att alltför låg fettprocent är en nackdel. Alltför hög fettprocent är förstås inte heller bra då det ger mera vattenmotstånd och sämre rörlighet. Det optimala är nog att man håller sig nånstans i mitten av
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 21:36En högst ovetenskaplig observation av framgångsrika simmare är att de iofs ser ut att ha lite mer hull än andra konditionsidrottare, men också mindre än "gemene man", så jag tror att man får justera ned de där siffrorna lite.
En högst ovetenskaplig observation av framgångsrika simmare är att de iofs ser ut att ha lite mer hull än andra konditionsidrottare, men också mindre än "gemene man", så jag tror att man får justera ned de där siffrorna lite.
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 12:09Tittar man på duktiga simmare i klubbar så tycker jag det blir tydligt att man kan se att de flesta har en högre fettprocent än tex löpare eller andra konditionsidrottare som har minimalt med fett.
Tittar man på duktiga simmare i klubbar så tycker jag det blir tydligt att man kan se att de flesta har en högre fettprocent än tex löpare eller andra konditionsidrottare som har minimalt med fett.
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 12:46Det finns flera studier om kroppsfett och simmare. Det som de flesta är överens om är att på elitnivå så har simmare högre % kroppsfett än t ex löpare.
Män Simmare 12% Löpare 7%
Kvinnor Simmare 20 % Löpare 15%
http://www.thefactsaboutfitness.com/researc
Det finns flera studier om kroppsfett och simmare. Det som de flesta är överens om är att på elitnivå så har simmare högre % kroppsfett än t ex löpare.
Män Simmare 12% Löpare 7%
Kvinnor Simmare 20 % Löpare 15%
http://www.thefactsaboutfitness.com/researc
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 13:15Äntligen ett vederhäftigt inlägg i detta ämne. (t+)
Äntligen ett vederhäftigt inlägg i detta ämne. (t+)