Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Att springa eller inte springa -det är frågan. Jag är anmäld till halvmara i Stockholm sista helgen i april. Sjukdom(egen och barnens) gör att jag inte kunnat springa alls sen 10 mars. Fram till dess var min träning OK. (2-3 pass/vecka) men jag har inte k

Själv brukar jag tänka: "Om jag inte startar så kommer jag att ångra mig".
Sen kan det naturligtvis falla på att man är för sjuk för att ta sig till start ö.h.t., då kan det vara läge att fundera en gång till 😉
Tar du det bara lugnt så går det säkert bra

jag brutit min nyckelben den 31 aug i en triathlon tävling.

var anmälde och envis att springa Växjö maraton.

under sept var det enbart axel rehab med gummiband och långsam promenad.

efter ca 4 veckor kunde jag cykla lite hemma, började ro lätt, och si

Om jag vore du så skulle jag starta och springa med målet att ha kul!
inte pressa någon särskilt tid utan spring på känsla, ha kul och spring så långt du orkar så får du väl gå resten om du inte orkar hela!
Se det som en kul grej!

Jag skulle inte starta

Jag var hyfsat bra allmänt konditionstränad, men hade sprungit kanske 10 gånger på 1,5 år, inget senaste halvåret. När jag hade löptränat innan var det bara i perioder och inga större mängder. När jag fick erbjudande om en halvmara 2,5 vecka senare. Det h

När jag är osäker på formen brukar jag "neg-peppa" mej före start, dvs starta lugnt, inte öka om inte kroppen svarar med tydliga signaler att den vill springa på. Och vara beredd på att antingen bryta eller börja gå.

En del människor verkar inte ha den

Jag ställer gladeligen in lopp där jag inte har förutsättningar att göra ett bra lopp. Undantag är riktigt stora lopp som jag springer bara för att ha gjort dem.
Så jag skulle skippat det.

Jag tycker som Peter. Håller med honom till 100%, då jag ger råd till andra som inte är riktigt laddade inför en stor utmaning. Men när det gäller mig själv så skippar jag alla varningsklockor och springer för glatta livet.

Jag skulle också ha startat och haft så kul jag kunde under loppet. 🙂

Kroppen klarar mer än man tror. Jag har ett arsenal av dåligt förberedda långlopp bakom mig - livet för mig är mer än bara en massa mil varje vecka - men har fixat dem utan skador el

Jag hatar att vara dåligt förberedd och veta att smärtan på slutet kommer förstöra upplevelsen... jag hade med största sannolikhet skippat det!

12