Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt springa på löpband
You need to log in to create posts and topics.

12

Daniel: Jag tycker det känns som att tiden står stilla också. 😉

Det är galet psykande att springa på löpband också. Man ser hur långsamt kilometrarna och tiden tickar framåt och allt man har att titta på är som regel nåt i stil med gamla repriser av amerikanska biggest looser eller nån obskyr tv-shop-ab-trainer-de-lux

Okej, på mitt gym kan man
a) titta på History Channel, samt
b) köra ett program där lutningen ändras automagiskt för att efterlikna kupering.

Jag har ändå bara kört 1 gång, och det var inte så kul.

Angående lutningen på bandet så är det ju så att det inte finns nedförslut på ett löpband!

Jo, det är sant, tiden står också stilla på löpbandet.

Som du skriver Robert, pannbens- och fartpass när det är isigt ute är bandet bra för.
Jag sprang en mara på bandet i februari och hade det inte varit för att jag fick moffa chips och läsk samtidigt h

Springa en actionrulle? Skoj idé, tror inte jag skulle kunna koncentrera mig på filmen dock.

Man kanske inte ska köra vo2max intervaller.

Jag har nog lite tur beträffande löbanden på det Friskis & Svettis jag knallar in till när det snålblåser och är -20 på vintern: banden står framför fönster, vilket gör det hela aningen mer omväxlande,... typ "springa uppför tills den där personen har bac

Det finns löpband med såväl decline- som incline-inställningar.

"This LifeSpan treadmill is capable of declining up to 4 percent, but it only inclines up to 8 percent, which is lower than the 10 percent to 12 percent incline of most regular treadmills."

På de SATS jag har varit på finns decline. Märkt detta när jag tryckt lite för många gånger på knappen efter att ha kört backe. Jag springer aldrig med någon lutning egentligen och ändå springer jag snabbare ute, tror att det är för att man får springa li

12