Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 10:30Då blir det stöld.
Då blir det stöld.
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 10:34Jepp. Men det svider på bilisten. Du tror väl inte han skulle få nåt straff?
Jepp. Men det svider på bilisten. Du tror väl inte han skulle få nåt straff?
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 10:38Nope, men bilnumret är intressantare eftersom bilregistret har namn, adress, personnummer.
Nope, men bilnumret är intressantare eftersom bilregistret har namn, adress, personnummer.
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 10:52I detta fall var förövaren inte ägaren. En åklagare skulle aldrig ta i detta, såvida denne inte var cyklist själv.
Tyvärr.
I detta fall var förövaren inte ägaren. En åklagare skulle aldrig ta i detta, såvida denne inte var cyklist själv.
Tyvärr.
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 10:58En ohygglig mängd bilar i Sverige är inte privatägda, utan företagsägda. Då går det inte att se vem som kört den. Personer på företaget som äger den kanske vet, men representanter för företaget kan lika gärna ljuga och påstå sig inte veta. För vem bryr si
En ohygglig mängd bilar i Sverige är inte privatägda, utan företagsägda. Då går det inte att se vem som kört den. Personer på företaget som äger den kanske vet, men representanter för företaget kan lika gärna ljuga och påstå sig inte veta. För vem bryr si
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 11:06Det finns väldigt få företag som uppskattar att deras representanter i trafiken kör som idioter.
Det finns väldigt få företag som uppskattar att deras representanter i trafiken kör som idioter.
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 11:13Funderade lite på kvarhållning: Vad gäller om någon tar min cykel? Antar att jag inte får hålla kvar tjyven, men får jag hålla kvar cykeln?
Om min cykel blir stulen och jag ser den en vecka senare på stan - vad får jag göra då?
Har för mig att jag läst
Funderade lite på kvarhållning: Vad gäller om någon tar min cykel? Antar att jag inte får hålla kvar tjyven, men får jag hålla kvar cykeln?
Om min cykel blir stulen och jag ser den en vecka senare på stan - vad får jag göra då?
Har för mig att jag läst
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 11:16Ja, David, men om det var chefen som körde bilen då...?
Ja, David, men om det var chefen som körde bilen då...?
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 11:31Inte ens "Chefen" gillar att få dålig reklam för sitt varumärke-företag.
Inte ens "Chefen" gillar att få dålig reklam för sitt varumärke-företag.
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 11:49Finns ganska många som skiter fullständigt i vad en cyklist tycker. Det räcker att cykla genom stan en sväng så märker man det. I synnerhet hantverkarbilar (små, vita halvskåpbilar).
Finns ganska många som skiter fullständigt i vad en cyklist tycker. Det räcker att cykla genom stan en sväng så märker man det. I synnerhet hantverkarbilar (små, vita halvskåpbilar).