Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt tävla rätt ofta
You need to log in to create posts and topics.

12

Det här är egentligen inget problem för mig men jag tycker det är intressant att höra hur andra diskuterar.

Jag läste nyligen en artikel i någon löpartidning om hur man ska förbereda sig inför ett lopp, typ vila i flera dagar och så. Men det känns ju in

Eftersom den första "tränare" jag följde när jag började springa var Marcus "Mackan" Nilsson och hans förträffliga bok Löpträning mitt i Livet använder jag hans klassificeringar med A, B och C-tävlingar.

Sedan dess har jag även läst på en amerikansk sida

Själv springer jag nästan aldrig några lopp, och tävlar i princip aldrig. Jag tycker att det är meningslöst, då jag redan på förhand vet vad en bra tid på mina distanser är. Huruvida jag då vinner över någon random Jocke eller någon random Emma i någon ra

Det kan vara precis tvärt om Anders.

Jag plockar ut 2-3 Tävlingar per år där jag ska prestera.
Resterande tävlingar gör jag för att det är Kul. Ingenting annat.

@ Anders, det kan också vara det, prova så får du se, kan bli förvånad.
Allting behöver inte vara för att bli snabbare, starkare

Jag har nog möjligen A och B lopp, C-lopp vill jag inte betala för 🙂
För A-loppen (Sth Marathon, LL30...) försöker jag vara utvilad och drar ner på de hårdaste passen sista veckan. B-loppen springer jag bara som om de var träningspass.

Ibland kan det v

@Oskar: vad menar du med tvärt om?
@Jan-Erik: förstår inte vad du menar - inte bli snabbare, starkare, etc? Varför då hålla på med eländet?

@Anders, jag tror Jan-Erik vill bli... LÄNGRE!

Etta på Skövde Ultra 48H med fantastiska 343,53 km
http://www4.idrottonline.se/TeamUltraswedenLK-Friidrott/Arbetsrum/Ultrafestival/Resultat2013/

Se där vad man kan åstadkomma med sociala långpass med löpark

Anders berglund uttalar sig tvärsäkert om varför andra tävlar, duktigt. eller är det du som inte klarar att få spö av random jocke i random tävling ? 😉

Faktiskt så enkelt att jag älskar att springa annars skulle jag inte hålla på.
Fast nu hoppas jag att du är ironisk i vad du skriver och inte allvarlig. För då kommer du aldrig kunna få några härliga stunder i löparskorna och det tycker jag att alla ska k

12