Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 10:28Det där med A- och B-tävlingar var ju finurligt. Jag tänker nog så fast inte i så organiserad form. C-tävlingar kan jag nog också avstå ifrån.
Anledningen till att man tävlar? Finns väl massor av anledningar. Jag skulle nog knappast göra det om jag inte
Det där med A- och B-tävlingar var ju finurligt. Jag tänker nog så fast inte i så organiserad form. C-tävlingar kan jag nog också avstå ifrån.
Anledningen till att man tävlar? Finns väl massor av anledningar. Jag skulle nog knappast göra det om jag inte
Quote from Jonny Persson on 27 August 2013, 10:32Tack Niklas!
Det sättet jag nämner i boken är ett sätt. Själv tävlar jag när jag känner för att tävla. Det har hänt att jag spontananmält mig dagar när jag känt att jag inte klarar av att pressa mig på träning och tar det just som träningspass då. Tyvär
Tack Niklas!
Det sättet jag nämner i boken är ett sätt. Själv tävlar jag när jag känner för att tävla. Det har hänt att jag spontananmält mig dagar när jag känt att jag inte klarar av att pressa mig på träning och tar det just som träningspass då. Tyvär
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 27 August 2013, 10:32Jag har fokus på triathlon, men tävlar inom många olika sporter (triathlon, simning, cykel, löpning, orientering, multisport, längdskidor, men även andra...).
Normalt blir det 15-20 tävlingar/år, men förra sommaren tävlade jag nästan 2 gånger/vecka.
Av
Jag har fokus på triathlon, men tävlar inom många olika sporter (triathlon, simning, cykel, löpning, orientering, multisport, längdskidor, men även andra...).
Normalt blir det 15-20 tävlingar/år, men förra sommaren tävlade jag nästan 2 gånger/vecka.
Av
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 10:51Jag har nog aldrig spaltat upp det så där med A- och B-tävlingar osv i tanken, men rent praktiskt har jag det. Tycker mindre viktiga lopp/tävlingar blir en kul grej, ett tillfälle att testa utrustning, organiserat långpass där man inte själv behöver tänka
Jag har nog aldrig spaltat upp det så där med A- och B-tävlingar osv i tanken, men rent praktiskt har jag det. Tycker mindre viktiga lopp/tävlingar blir en kul grej, ett tillfälle att testa utrustning, organiserat långpass där man inte själv behöver tänka
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 14:53Gillar också upplägget i A/B/C-tävlingar. Jag tycker det är kul med loppen även om jag aldrig vinner. För mig är loppen bra mål för löpningen och ger inspiration till mer målinriktad träning.
Utan en anmälan till något längre lopp framåt i tiden har jag
Gillar också upplägget i A/B/C-tävlingar. Jag tycker det är kul med loppen även om jag aldrig vinner. För mig är loppen bra mål för löpningen och ger inspiration till mer målinriktad träning.
Utan en anmälan till något längre lopp framåt i tiden har jag
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 15:06Jag ställer ofta och gärna upp i tävlingar. Under senaste 12-månadersperioden har jag sprungit 19 lopp (alltså riktiga tävlingar med organisation, uppmätt bana och tidtagning). 12 av dessa var marathon eller längre, alltså ett långpass i månaden vilket kä
Jag ställer ofta och gärna upp i tävlingar. Under senaste 12-månadersperioden har jag sprungit 19 lopp (alltså riktiga tävlingar med organisation, uppmätt bana och tidtagning). 12 av dessa var marathon eller längre, alltså ett långpass i månaden vilket kä
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 20:49@Daniel: Jag sade inget om varför andra tävlar. Jag sade något om varför jag själv inte tävlar.
@Daniel: Jag sade inget om varför andra tävlar. Jag sade något om varför jag själv inte tävlar.
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 21:12Det finns de som springer 40+ marathon/år utan att bli skadade. (t+)
Snarare därför har väl varit deras svar.Själv fullföljde jag en gång 5 marathon på 8 dagar. Den sista innebar årsbästa.
Det finns de som springer 40+ marathon/år utan att bli skadade. (t+)
Snarare därför har väl varit deras svar.
Själv fullföljde jag en gång 5 marathon på 8 dagar. Den sista innebar årsbästa.