Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 21:16Det var det jag försökte illustrera tidigare, 6,4 = 6:24 (varje tiotal är 6s)
Det var det jag försökte illustrera tidigare, 6,4 = 6:24 (varje tiotal är 6s)
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 21:18Annica: ja, ni var så snabba att svara, så jag missade ditt inlägg där! 🙂
Tack, tack! (inser att jag ska låta datorn få räkna ut åt mig, å inte räkna själv, mer än på ett ungefär.. 🙂 )
Annica: ja, ni var så snabba att svara, så jag missade ditt inlägg där! 🙂
Tack, tack! (inser att jag ska låta datorn få räkna ut åt mig, å inte räkna själv, mer än på ett ungefär.. 🙂 )
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 21:18Misströsta inte Kessy, på vissa av oss är inte den matematiska fakulteten i hjärnan färdigbyggd. Jag var tvungen att be min far om hjälp för att få till detta första gångerna... 🙁
Misströsta inte Kessy, på vissa av oss är inte den matematiska fakulteten i hjärnan färdigbyggd. Jag var tvungen att be min far om hjälp för att få till detta första gångerna... 🙁
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 21:20Inte för att vara sån men du tyckte inte det var konstigt att du fick tempot till 5 min och 71 sek? Med tanke på att en minut är 60 sek menar jag 😉
Inte för att vara sån men du tyckte inte det var konstigt att du fick tempot till 5 min och 71 sek? Med tanke på att en minut är 60 sek menar jag 😉
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 21:24Äh, det är många som inte kan räkna. Mr Cardio Trainer som jag har med mig i androiden när jag springer säger ibland "pace, 6 minutes, 69 seconds". Så ingenting är oooomöjligt!
Äh, det är många som inte kan räkna. Mr Cardio Trainer som jag har med mig i androiden när jag springer säger ibland "pace, 6 minutes, 69 seconds". Så ingenting är oooomöjligt!
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 21:27Matte handlar, som med så mycket annat, mycket om övning.
Matte handlar, som med så mycket annat, mycket om övning.
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 21:32Mr Cardio övar med mig varje dag men blir inte bättre för det ;).
Mr Cardio övar med mig varje dag men blir inte bättre för det ;).
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 21:33När man träna blir man smartare. Det är bara att köra hårt.
PS
Kessy. Alla kan göra tankegrodor någon gång.
När man träna blir man smartare. Det är bara att köra hårt.
PS
Kessy. Alla kan göra tankegrodor någon gång.
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 02:42@Johan Jörtsö: Nej, matte handlar inte alls om övning, matte handlar om åskådning. En matematisk åskådning.
@Johan Jörtsö: Nej, matte handlar inte alls om övning, matte handlar om åskådning. En matematisk åskådning.
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 09:46Övning är för att befästa minnet.
Själv föredrar jag avgjort excel framför miniräknare (finns säkert miniräknare med minut/sekundfunktion också iofs). Mata in din tid i formatet hh:mm:ss i ett fält, sträckan i fältet bredvid, skriv "=t/s" i nästa och voil
Övning är för att befästa minnet.
Själv föredrar jag avgjort excel framför miniräknare (finns säkert miniräknare med minut/sekundfunktion också iofs). Mata in din tid i formatet hh:mm:ss i ett fält, sträckan i fältet bredvid, skriv "=t/s" i nästa och voil