Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 09:46och övning.
och övning.
Quote from Elias Engqvist on 23 July 2011, 21:27Man ska skilja på matte och räkning.
Man ska skilja på matte och räkning.
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 22:16Det är sant iofs. Minns matematikprofessorn som var med på Skavlan förra året, som själv hävdade att han var usel på att räkna/beräkningar (men förstås ganska hyfsad på matematik, som ju inte bara handlar om att räkna).
Det är sant iofs. Minns matematikprofessorn som var med på Skavlan förra året, som själv hävdade att han var usel på att räkna/beräkningar (men förstås ganska hyfsad på matematik, som ju inte bara handlar om att räkna).
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 22:18Det kommer räkning efter räkning i brevlådan.
Det kommer räkning efter räkning i brevlådan.
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 22:25Matematik är att veta vad man ska räkna ut 😉
men aritmetik är _en_ gren i matematiken.
Matematik är att veta vad man ska räkna ut 😉
men aritmetik är _en_ gren i matematiken.
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 22:36För er som inte gjort det och tror ni är skarpa på huvudräkning, prova att räkna om varvtiderna på ett 10000 meterslopp mellan km-tider och varvtider på typ varv 19 eller något. Där någonstans brukar man vilja se vilken marginal man har kvar och vad det i
För er som inte gjort det och tror ni är skarpa på huvudräkning, prova att räkna om varvtiderna på ett 10000 meterslopp mellan km-tider och varvtider på typ varv 19 eller något. Där någonstans brukar man vilja se vilken marginal man har kvar och vad det i
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 09:55Jag kan mäta hur trött jag är på hur svårt det är att räkna "Under gång" man blir väldigt seg i operationerna när man börjar krokna 🙂
Brukar aldrig springa på varvbana så det tränar jag nästan aldrig på att räkna med, fast SmartCoach utgår ofta från det
Jag kan mäta hur trött jag är på hur svårt det är att räkna "Under gång" man blir väldigt seg i operationerna när man börjar krokna 🙂
Brukar aldrig springa på varvbana så det tränar jag nästan aldrig på att räkna med, fast SmartCoach utgår ofta från det
Quote from Jonny Persson on 24 July 2011, 10:00Tack 3xLing! Aritmetik är en gren inom matematiken.
Själv springer jag uppenbarligen för långsamt för jag brukar kunna räkna loppen igenom.
Tack 3xLing! Aritmetik är en gren inom matematiken.
Själv springer jag uppenbarligen för långsamt för jag brukar kunna räkna loppen igenom.
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 10:09Ha! Slår vad om att du inte ens kräks efter loppen, så du springer minst 10-20% för sakta!
Ha! Slår vad om att du inte ens kräks efter loppen, så du springer minst 10-20% för sakta!
Quote from Jonny Persson on 24 July 2011, 10:15Att jag springer 10-20% för långsamt är vi helt över överens om Magnus! Ska testa att springa mig oräkningsbar.
Fast i det bästa orienteringsloppet jag sprang i karriären så spydde jag direkt efter målgång. Rejält.
Att jag springer 10-20% för långsamt är vi helt över överens om Magnus! Ska testa att springa mig oräkningsbar.
Fast i det bästa orienteringsloppet jag sprang i karriären så spydde jag direkt efter målgång. Rejält.