Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 09:10"Mitt andra problem är att cykeldatorn, en Sigma BC 1606L DTS wireless, inte vill fungera utomhus. Så fort jag tar ut cykeln så blir det glapp i displayen och den fungerar inte alls annat än klockan och tidtagningen (då glappar inte displayen).
Någon som
"Mitt andra problem är att cykeldatorn, en Sigma BC 1606L DTS wireless, inte vill fungera utomhus. Så fort jag tar ut cykeln så blir det glapp i displayen och den fungerar inte alls annat än klockan och tidtagningen (då glappar inte displayen).
Någon som
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 17:06"Bästa sättet att justera är att sätta upp cykeln i ett mekställ eller liknande så att du kan veva runt hjulet smidigt."
Mekställ gör livet lättare (t+)
Har man inget mekställ får man ta till den gamla metoden, ställ cykeln med hjulen upp. Kan vara bra
"Bästa sättet att justera är att sätta upp cykeln i ett mekställ eller liknande så att du kan veva runt hjulet smidigt."
Mekställ gör livet lättare (t+)
Har man inget mekställ får man ta till den gamla metoden, ställ cykeln med hjulen upp. Kan vara bra
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 21:02Växlarna är nu fixade där jag köpte cykeln och den är nu snabbare än någonsin 🙂
Tyvärr lärde jag mig inte mycket av det men antar att det inte är sista gången växlarna behöver justeras.Datorn är ny precis som cykeln och problemet är att den inte funge
Växlarna är nu fixade där jag köpte cykeln och den är nu snabbare än någonsin 🙂
Tyvärr lärde jag mig inte mycket av det men antar att det inte är sista gången växlarna behöver justeras.
Datorn är ny precis som cykeln och problemet är att den inte funge
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 21:05Är det någon annan som haft problem att få kadensmätaren att fungera? Antingen är den för långt från mottageren eller så är den för nära hastighetssändaren. Vilken är den bästa placeringen av dessa?
Är det någon annan som haft problem att få kadensmätaren att fungera? Antingen är den för långt från mottageren eller så är den för nära hastighetssändaren. Vilken är den bästa placeringen av dessa?
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:02Har du kollat batterierna? Jag var tvungen att byta alla 3 knappcellsbatterier (typ 2032 - i cykeldatorn, kadens- och hastighetssändaren). Det kan förklara att den inte fungerar i kyla, eftersom batterikapaciteten blir sämre då.
Nästa steg är att kolla s
Har du kollat batterierna? Jag var tvungen att byta alla 3 knappcellsbatterier (typ 2032 - i cykeldatorn, kadens- och hastighetssändaren). Det kan förklara att den inte fungerar i kyla, eftersom batterikapaciteten blir sämre då.
Nästa steg är att kolla s
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 12:35Har en dator som vill ha <80 cm för kadens så jag fick placera sensorn under flaskhållaren på ramen.
Har en dator som vill ha <80 cm för kadens så jag fick placera sensorn under flaskhållaren på ramen.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:07Nämen Peter, lämnade du in cykeln trots alla fina tips du fick här?
Nämen Peter, lämnade du in cykeln trots alla fina tips du fick här?
Quote from ellen olsson on 31 March 2009, 13:54> Har en dator som vill ha <80 cm för kadens så jag fick placera sensorn under flaskhållaren på ramen.
Där gör den väl ingen nytta?
Vem f-n gör en kadenssensor som måste sitta så nära datorn?
> Har en dator som vill ha <80 cm för kadens så jag fick placera sensorn under flaskhållaren på ramen.
Där gör den väl ingen nytta?
Vem f-n gör en kadenssensor som måste sitta så nära datorn?
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 14:04Varför skulle den inte göra någon nytta där???????
Den mäter/räknar (vad säger man?) lika bra där.Om inte annat håller den flaskan på plats i alla fall 😉
PS. man får vad man betalar för dvs. nästan inget
Varför skulle den inte göra någon nytta där???????
Den mäter/räknar (vad säger man?) lika bra där.
Om inte annat håller den flaskan på plats i alla fall 😉
PS. man får vad man betalar för dvs. nästan inget
Quote from ellen olsson on 31 March 2009, 17:40Den borde rimligen hamna för högt upp för att registrera något men funkar det så funkar det...
Den borde rimligen hamna för högt upp för att registrera något men funkar det så funkar det...