Quote from Guest on 4 October 2010, 13:03Jag bokför sedan tidigare gymkort och naprapatbesök som friskvård i mitt lilla enmansföretag och detta har jag fått klartecken till från min revisor.
Men: Är det någon här som vet om avgift för ett lopp kan bokföras som friskvård och därigenom vara avdra
Jag bokför sedan tidigare gymkort och naprapatbesök som friskvård i mitt lilla enmansföretag och detta har jag fått klartecken till från min revisor.
Men: Är det någon här som vet om avgift för ett lopp kan bokföras som friskvård och därigenom vara avdra
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:13Nej det är inte avdragsgillt.
Nej det är inte avdragsgillt.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:15Personliga avgifter är inte ok, men om företaget anmäler ett lag så är det ok.
Personliga avgifter är inte ok, men om företaget anmäler ett lag så är det ok.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:16Precis, så här står det på Skatteverkets hemsida:
"Kontanta utlägg i form av entréavgifter till idrottsevenemang, personliga startavgifter i tävlingar och medlemsavgifter i föreningar av olika slag är skattepliktiga om arbetsgivaren betalar dem. Om arbet
Precis, så här står det på Skatteverkets hemsida:
"Kontanta utlägg i form av entréavgifter till idrottsevenemang, personliga startavgifter i tävlingar och medlemsavgifter i föreningar av olika slag är skattepliktiga om arbetsgivaren betalar dem. Om arbet
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:20Har du aktiebolag eller enskild näringsverksamhet?
Har du aktiebolag eller enskild näringsverksamhet?
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:23Tusen tack, då vet jag.
@ Magnus: Enskild näringsverksamhet
Tusen tack, då vet jag.
@ Magnus: Enskild näringsverksamhet
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:31Som enskild får man väl inte göra avdrag för friskvård över huvud taget? Det har iaf jag läst/praktiserat utan att rådfråga revisor iofs.
Som enskild får man väl inte göra avdrag för friskvård över huvud taget? Det har iaf jag läst/praktiserat utan att rådfråga revisor iofs.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:34Daniel, samma här. Jag undrar om Abbes revisor var rätt ute?
Daniel, samma här. Jag undrar om Abbes revisor var rätt ute?
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:38Så här skriver Skatteverket:
"Motion och friskvård
Avdrag för kostnader för motion och friskvård gäller endast för anställd personal. Det gäller inte för enskild näringsidkare eller delägare i handelsbolag/kommanditbolag."http://www.skatteverket.se/s
Så här skriver Skatteverket:
"Motion och friskvård
Avdrag för kostnader för motion och friskvård gäller endast för anställd personal. Det gäller inte för enskild näringsidkare eller delägare i handelsbolag/kommanditbolag."
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 13:46Visst är det orättvist. Jag har tidigare försökt dra av massagekostnad, eftersom jag jobbar dagligen med relativt tunga lyft. Har enskild firma, men det är inte godkänt. Hade jag varit anställd i ett aktiebolag hade det varit OK. Jag förstår inte reglerna
Visst är det orättvist. Jag har tidigare försökt dra av massagekostnad, eftersom jag jobbar dagligen med relativt tunga lyft. Har enskild firma, men det är inte godkänt. Hade jag varit anställd i ett aktiebolag hade det varit OK. Jag förstår inte reglerna