Quote from Camilla Höög on 4 October 2010, 14:44En enskild firma är en underlig blandning av företag och privatperson vilket gör att många regler blir knixiga. Du är inte anställd i din firma. Det är bara för anställda som man kan dra av för friskvård.
Eftersom allt överskott i enskild firma blir din l
En enskild firma är en underlig blandning av företag och privatperson vilket gör att många regler blir knixiga. Du är inte anställd i din firma. Det är bara för anställda som man kan dra av för friskvård.
Eftersom allt överskott i enskild firma blir din l
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 14:57Håhåjaja, nu satte ni mig i arbete... 🙂
Jag har pratat med Skatteverket på telefon. Dom hävdade (föga förvånande) att jag INTE fick göra avdrag för tex gymkort och dyl. Troligen inte heller Naprapatbehandling men det skulle dom kolla upp och återkomma.
Håhåjaja, nu satte ni mig i arbete... 🙂
Jag har pratat med Skatteverket på telefon. Dom hävdade (föga förvånande) att jag INTE fick göra avdrag för tex gymkort och dyl. Troligen inte heller Naprapatbehandling men det skulle dom kolla upp och återkomma.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 15:03Som Anders sa, det gäller nog att ha ett läkarintyg som underlag för att då ev. behandla redan uppbringad skada.
Som Anders sa, det gäller nog att ha ett läkarintyg som underlag för att då ev. behandla redan uppbringad skada.
Quote from Camilla Höög on 4 October 2010, 15:28Det går ju bra att dra av vad som helst. Frågan är om det håller vid en granskning 🙂
Under mina 10 år som enskild företagare så har jag bara råkat ut för en granskning.
Det går ju bra att dra av vad som helst. Frågan är om det håller vid en granskning 🙂
Under mina 10 år som enskild företagare så har jag bara råkat ut för en granskning.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 15:49Inne på sjunde året, noll granskningar. 😉
Inne på sjunde året, noll granskningar. 😉
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 16:08HQ Banks revisor sa väl också en del "smart", eller hur var det? Bara för att en revisor säger "ja, gör så" så betyder det inte med automatik att det är helt rätt & riktigt
HQ Banks revisor sa väl också en del "smart", eller hur var det? Bara för att en revisor säger "ja, gör så" så betyder det inte med automatik att det är helt rätt & riktigt
Quote from Panama B on 4 October 2010, 16:18Om man nu är "lycklig" enmansföretagare i ett AB vad kan man göra med företagets pengar för att hjälpa den enda anställda i sitt träningsflit?!?
- x antal kronor bidrag till träningskort
- betala hälsoundersökning
- skaffa bra telefon som man kan använda
Om man nu är "lycklig" enmansföretagare i ett AB vad kan man göra med företagets pengar för att hjälpa den enda anställda i sitt träningsflit?!?
- x antal kronor bidrag till träningskort
- betala hälsoundersökning
- skaffa bra telefon som man kan använda
Quote from Camilla Höög on 4 October 2010, 16:57Följande kan du göra i enskild firma också:
- skaffa bra telefon som man kan använda vid träning
- ta kostnad träningsappar på företaget för att man jobbar med IT och vill lära av andra lösningar
- ha som affärsidé cykelresor och reka sådana
Följande kan du göra i enskild firma också:
- skaffa bra telefon som man kan använda vid träning
- ta kostnad träningsappar på företaget för att man jobbar med IT och vill lära av andra lösningar
- ha som affärsidé cykelresor och reka sådana