Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBöcker om cykling!
You need to log in to create posts and topics.

@Gary: Klart jag fortsätter hos er, ni är ett trevligt gäng! Och jag lär mig alltid något nytt varje gång jag är ute och tränar med er..

Jo, en mekkurs skulle nog vara bra... 😉

Att läsa lite böcker om det hela är mest för inspiration kring träningsuppl

"Tour de France är ett jobb" av Marcus Ljungqvist med Håkan Edvardsson rekommenderas. Det var intressant att läsa hur en proffs tänker och lever. I slutet av boken finns det lite tips om träning.

Finns det någon bok som behandlar cyklelträning med pulsmätare?

Jag skulle vilja påstå att alla någorlunda nya, seriösa böcker om konditionsträning, oavsett idrott, har integrerat puls i träningsupplägg och -beskrivningar. Det är helt enkelt så vanligt med pulsmätare idag så att det vore snudd på ohyfsat mot läsarna a

Fredrik: Inom löpning så finns det i alla fall nya och väldigt seriösa böcker som inte utgår från pulsen utan från faktiska löphastigheter.

Menar du på fullt allvar att de inte nämner pulsen alls? Att fokusera på löphastighet eller effekt är en sak men det brukar inte innebära att man struntar i att ange pulszoner som riktvärden.

Visst nämns pulsmätare men vanligast är nog ändå att ange fartintervaller man ska ligga i. Jag orkar inte snabbläsa alla mina böcker om löpträning utan tog precis ett stickprov ur en av de absolut bästa böckerna som skrivits om löpträning de senaste åren.

Snart är en ny "Bibel" ute i handeln.

Jag ser den mer som ett Mackanevangelium.

It´s not about the bike! (it´s about the drugs) haha...