Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBålträning
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag längtar efter löpningen som jag haft uppehåll från pga graviditet. Nu när vårt pojke är 8 v så testade jag att springa ca 100 m...bara för att känna på det. Jag kände att bålmuskelaturen inte är vad den borde. Jag inser att bålen måste stärkas innan j

Jag har två vänner som rekommenderar appen "Mammamage". Har själv inte fött några barn så tyvärr kan jag inte uttala mig om personliga erfarenheter.

Med reservation för att jag ännu inte provat appen "på andra sidan" (är gravid i 23e veckan), men jag tränar efter MammaMage-appen nu och tycker den är väldigt bra, och kommer börja med den igen (från steg 1) så fort jag kan efter förlossningen. Jag tror

Jag har precis kommit igen appen. Den har varit superbra och min muskeldelning har gått ihop. Men nu måste jag öka och köra lite tyngre styrka för att kunna springa på allvar!

Följer med intresse den här tråden, och hoppas du får massa svar från mammor med erfarenhet!
(Så jag vet var jag ska kika efter tips till vintern 🙂 )

Detta kan vara bra som riktlinje, saxat från idrottsdoktorn.se:
Under graviditeten har kroppen byggt om många organ och delar för att anpassa den till situationen. Hjärtats belastning har ökat, blodtrycket har påverkats, brosk och ligament har blivit mju

Jag fick rådet någongång att alltid tänka på kroppens återhämtning som graviditeten "baklänges"; är bebisen tre månader gammal så kan man tänka på hur rörlig och spänstig man var i sjätte månaden och anpassa sin ansträngning till vad som kändes vettigt vi

Jenny, när kunde du börja springa igen?

Jag har fått rådet att lyssna på kroppen och att man inte ska ha tyngdkänsla neråt för då riskerar man framfall. Ett bra tips tycker jag!

jag minns inte... den där lilla plutten du ser på bilden är den som gjorde mig så foglossad... Hon är 6 år gammal och cyklade bredvid mig på min snabba 4 km-runda idag... och jag hade inte Funbeat på den tiden så jag kan inte gå tillbaka å kolla!!

Edit:

Jag körde mammamage-appen efter att jag fått mitt tredje barn och tyckte den var jättebra. Kör fortfarande några övningar från den varje vecka. Annars handlar det nog mycket om att inte ha för bråttom utan succesivt öka belastningen och inte göra nåt som

12