Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kan man tänka sig bärplockning och svampplockning som träningskategorier?

Jag kan inte tänka mig det... Jag reggade inte då vi cyklade c:a 40km /dag i frankrike på semestern heller.

Träning är träning för mig. Då jag plockar svamp tex - vilket jag gör ganska mycket - gör jag det för att jag tycker det är kul, skönt att promene

Träning är träning för mig. Då jag tränar tex, vilket jag gör ganska mycket, gör jag det för att jag tycker det är kul, skönt att träna och för att mat smakar gott efteråt och för att man kan äta mer 😉

Regga det som vardagsmotion om du vill regga det! D

Nja, jag tyckte det var lite jämförbart med trädgårdsarbete. Minus grävningen då, kanske.

Vardagsmotion är ju en variant förstås. Jag tycker bärplockning är en sund och trevlig och hälsobefrämjande sysselsättning och jag vill gärna uppmuntra den sidan h

Om jag plockat svamp och tycker det är värt att minnas bloggar jag det...
(Tex: http://redhorse.typepad.com/christers_weblog/2005/09/plockar_svamp.html)

Nej men wow har trädgårdsarbete kommit in som reggningsbar akitivitet 🙂

När kommer shopping ... (H)

Skall kolla med Betson ....

Tiderna förändras. Vem var det som någon gång (60-talet, 70-talet??) menade att svampplockning var kultur? Göran Palm, Göran Sonnevi eller möjligen någon helt annan? Minnet sviker.

Och nu kommer jag och undrar om svampplockning är träning...

Jag förstår

Jag blir betydligt tröttare av Ikea än svampskogen!

Jag skulle vilja ha en kategori: "Ensam vårdnad om två vilddjur". Då skulle jag åka upp rejält i topplistan. Min puls är aldrig så hög som när tigrarna slåss och skriker (#). Ett joggingpass är rena avkopplingen efter det 😉