Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

räknas i så fall anläggningsarbete? flyttade 12 duktigt tunga stenblock till en blivande trädgård idag...

Det känns då i ryggen efter ett par timmars bärplockning,så nog andvänder man ryggmusklerna iallafall.:-)

"Övriga aktiviteter" eller "Gång/Promenad" skulle jag regga det under om jag ville regga det 😛
Men det är ju individuellt vad man anser som motion träning. Jag som inte har rutin på något just nu registrerar till och med mina 10-15min promenader.

Hmm, frågan är om all fysisk aktivitet verkligen skall registreras här. Motion är planerad eller strukturerad fysisk aktivitet som syftar till att förbättra eller upprätthålla en eller flera komponenter av fysisk kondition, nämligen syreupptagningsförmåga

Håller med Tord.

Ett sätt att definiera träning och motion handlar om sytftet till aktiviteten. Ex. kan en promenad vara träning om tanken är att stärka/förbränna, men det måste inte vara så om syftet enbart är transport. Det är självklart upp till var

Stina: Det där är en alldeles lysande motionsform som både har element av hög puls och extrem uthållighet. Fast risken är att träningsdagboken skulle bli lite intetsägande - det skulle ju alltid stå något i stil med "Du har tränat 20000 minuter varav 95%

Men det spelar väl ingen roll vad alla andra reggar så länge man själv är konsekvent! Jag använder min träningsdagbok för att kunna jämföra min egen träning från år till år och har satt mina egna regler för hur träningspass och andra aktiviteter ska kvala

Är det inte bara att fråga Olle om han vill lägga in det?

Fö finns det Skogsarbete som aktivitet.... 😉

Rocky reggade skogsarbete innan han tog sig an den ryska björnen (Dolph Lundgren)

Jag anser fortfarande att arbete och annat som är långt från direkt träning och inte kan kategoriseras under en sport bör tas bort. Om folk vill rapportera aktiviteter som ej är en sport så kan de använda Övrigt och skriva en kommentar.