Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl en av finesserna med funbeat - alltså att man använder träningskalendern på det sätt som det passar en själv bäst. För vissa handlar det kanske mest om motion - och då tycker jag det är motiverat att regga kortare promenader, svampplockning etc

Det anser ju jag egentligen också - men det gör mig inget om någon vill regga knyppling för det stärker handlederna så bra...

Som någon skrev ovan och som jag försökte hinta om i mitt första inlägg ovan:

Jag tycker att funbeat är till för att regga trä

Jag tycker bara att det "smutsar ner" en annars så bra träningssite och forum att ens ta i shoppingturer, bärplockning etc. när det är så långt från träning.
Bärplockning är en skogspromenad med pauser, dvs. en slags promenad med intervaller 🙂 Regga de

Ingmari: Jag har numera löst det genom att gå direkt till Ikea-restaurangen och ta en kaffe med paj... Det löser många problem. Sen reggar jag det som bärplockning!

Utmärkt idé, Christer!

Anders. det beror ju på vilka förutsättningar o mål man har!
alla behöver väl inte ligga på din nivå eller högre

Det är sant, men hur långt från träning ska vi gå? (Jag har skrivit om detta tidigare).
Ska man kunna rapportera shoppingrunda, gräsklippning (handjagad), väggspackling, brädfodring osv. Dvs. allt där man gör något fysiskt, men det absolut inte är träning

Så vi ska bara schasa bort alla vardagsmotionärer?
Som någon nämnde "det beror ju på vilka förutsättningar o mål man har!"

För mig, som har varit sjukskriven i 2.5år, som nu jobbar med att få mer ordning på mig själv och få mer struktur i vardagen. För

Håller med Anders. Ska allt reggas så innebär ju även att leva en viss ansträngning. Alla kommer ju åtminstone upp i vilopuls. 😉

Men givetvis gör alla som de vill. Jag känner en som har vedhuggning som motion. Men frågan kvarstår ändå om det ska finnas

Det finns redan "promenad" som samlar allt där man går och sedan finns det "övrigt" för allt annat. Det finns ett kommentarsfält som går att använda för att beskriva vad man håller på med.
Vad exakt är syftet att kunna rapportera under en viss aktivitetst