Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBörja cykla
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte börja cykla, egentligen inte förrän till våren, men man vill ju va ute i tid 🙂

Så jag är ute efter en lämplig cykel, vill inte lägga ut för mycket pengar innan jag vet hur seriös jag vill bli, men jag har för avsikt att cykla vättern nästa å

Ska du både köra VR och IM så är det helt klart värt att lägga lite pengar på en bättre cykel. Du behöver naturligtvis inte punga ut 20-30-50-100 kkr på en cykel, men lägger du 10-15 kkr så får du mycket cykel för pengarna, en hoj som du kan använda i mån

Håller med Linus!
Satsa på en racer, du kommer inte att ångra dig. Det bästa jag har gjort var att köpa mig en racer...

Varför inte en: http://www.nishiki.se/index.php?page=cyklar&id=19

Eller det kanske är alldeles över budgeten? Begagnade cyklar under 3000kr är sällan någon höjdare. En lite finare begagnad cykel kan ju vara ett alternativ, men då gäller det att veta vad

Linus: Jag är ju helt grön: vad är skillnaden mellan en racer och en tempocykel?? Har hört talas om triatlonstyre...vad är det?

Måste erkänna...10-15 känns lite saftigt, har precis börjat jobba, så än så länge lever jag på studentekonomi, men jag får väl

Enköping har väl en cykelklubb som du kan kontakta och få hjälp av.

Lina,

Tänkte bara nämna att du har en helt suverän Cykelklubb i Bålsta som då självklart heter Bålsta CK dessa hittar du på http://www.balstack.se/.

Själv sitter jag med i styrelsen i Vallentuna CK och har bara possitivt att berätta om Bålsta CK. Vi i

Lina, den stora skillnaden på en racer och en tempohoj är nog priset. 🙂

En tempocykel lägger folk massor med pengar på för att den ska vara aerodynamiskt perfekt och lätt. En tempohoj cyklar man själv med, en linjecykel cyklar man oftast i klunga med.

Roligt att du bestämt dig för att börja cykla!

Håller med ovan, men med följande tillägg: Det är nog bättre att köpa en beg racer, du får en mycket bättre o roligare hoj som du kan ha i många år.
MEN det är en del att tänka på då, storlek på hojen som ä

Att leta carbonhjul är jag med på, men Belgisk öl?