Quote from Funbeat user on 2 August 2007, 22:01Två sajter där du kan mäta dig och få dina dimensioner uträknade:
https://www.wrenchscience.com/Secure/Fit/Height.aspx?stylecode=R
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
Två sajter där du kan mäta dig och få dina dimensioner uträknade:
https://www.wrenchscience.com/Secure/Fit/Height.aspx?stylecode=R
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
Quote from Funbeat user on 2 August 2007, 22:18Tack David, det lät vettigare... jag är ju inte så stor...
Anne Mari: Jag har nu mätt mig enligt den undre länken, men ärligt talat förstår jag inte riktigt resultatet?
Tack David, det lät vettigare... jag är ju inte så stor...
Anne Mari: Jag har nu mätt mig enligt den undre länken, men ärligt talat förstår jag inte riktigt resultatet?
Quote from Funbeat user on 2 August 2007, 23:33Kolla med Bålsta ck, och kanske be dem om hjälp med köp av en begagnad cykel, de är väldigt många trevliga cyklister med där så de lär nog inte vara nåt problem, kanske finns de nån som ska byta cykel i klubben t.o.m
Racer är ofta inte nåt större problem
Kolla med Bålsta ck, och kanske be dem om hjälp med köp av en begagnad cykel, de är väldigt många trevliga cyklister med där så de lär nog inte vara nåt problem, kanske finns de nån som ska byta cykel i klubben t.o.m
Racer är ofta inte nåt större problem
Quote from Funbeat user on 4 August 2007, 13:02Måtten du får under rubriken Fit Calculator Output använder du som riktmärke när du köper och anpassar din cykel till dig. Varje mått finns förklarat om du klickar på "learn more about output values" (har jag för mig).
Man får tre förslag på olika sitts
Måtten du får under rubriken Fit Calculator Output använder du som riktmärke när du köper och anpassar din cykel till dig. Varje mått finns förklarat om du klickar på "learn more about output values" (har jag för mig).
Man får tre förslag på olika sitts
Quote from Funbeat user on 4 August 2007, 21:36Hej Lina.
Är du 1.65 så tycker/tror jag att en Wilier Gladio Hydroforming/Centaur i storleken S, skulle passa dig bra. Och för dom pengarna. Själv är jag som sagt 1.71 och min M passar mig mycket bra i både längd och höjd.
Lycka till med ditt cykelköp.
Hej Lina.
Är du 1.65 så tycker/tror jag att en Wilier Gladio Hydroforming/Centaur i storleken S, skulle passa dig bra. Och för dom pengarna. Själv är jag som sagt 1.71 och min M passar mig mycket bra i både längd och höjd.
Lycka till med ditt cykelköp.
Quote from Berit Bengtson on 5 August 2007, 14:44Hej Lina
Som de flesta andra redan har skrivit i den här tråden är det viktigaste att du får en cykel som passar dig.
Min sambo är 164cm och hon provade många olika cyklar innan hon till slut fastnade för en 48cm Cannondale.Detta var några år sedan och
Hej Lina
Som de flesta andra redan har skrivit i den här tråden är det viktigaste att du får en cykel som passar dig.
Min sambo är 164cm och hon provade många olika cyklar innan hon till slut fastnade för en 48cm Cannondale.
Detta var några år sedan och
Quote from Funbeat user on 5 August 2007, 21:16Håkan, jag har precis cyklat 185 minuter men jag tror att du har jobbat hårdare än jag med det inlägget 😉 Pust-Pez!
Håkan, jag har precis cyklat 185 minuter men jag tror att du har jobbat hårdare än jag med det inlägget 😉 Pust-Pez!
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 19:15Varför är det så viktigt med lättast möjligast ram? Så många berg kör vi inte i Sverige!
Jag föredrar en ram som skickar ned kraften från mina klena ben in i drivpaketet och flyttar ekipaget framåt med minimal effektförlust.
Lägg pengarna på styva o lät
Varför är det så viktigt med lättast möjligast ram? Så många berg kör vi inte i Sverige!
Jag föredrar en ram som skickar ned kraften från mina klena ben in i drivpaketet och flyttar ekipaget framåt med minimal effektförlust.
Lägg pengarna på styva o lät
Quote from Johan Fylke on 8 August 2007, 20:30ja man kan ha en riktigt fin ram men har man taskiga hjul tjänar man ingenting.
ja man kan ha en riktigt fin ram men har man taskiga hjul tjänar man ingenting.
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 20:36Lätt är inte lika med optimal för alla.
Då är det lättare att träna bort några kilo och ha en styv ram med riktigt bra hjul.
Lätt är inte lika med optimal för alla.
Då är det lättare att träna bort några kilo och ha en styv ram med riktigt bra hjul.