Quote from Guest on 15 August 2012, 14:28Hej, jag har joggat (löpt låter lite att ta i faktiskt) av och till de senaste åren.
Och just nu är det av.
Jag tycker om det men är dålig på själva början (dvs jag tycker om det efter ett tag men dom första x antal veckorna är inte kul) delvis pga alla
Hej, jag har joggat (löpt låter lite att ta i faktiskt) av och till de senaste åren.
Och just nu är det av.
Jag tycker om det men är dålig på själva början (dvs jag tycker om det efter ett tag men dom första x antal veckorna är inte kul) delvis pga alla
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 14:38Du skrev ju svaret själv: "klartecken från läkare att träna vad jag vill". Ingen här på fnubbit kan väl svara bättre utan att känna dina knän & dyl mer ingående.
Så ut och träna lugnt, vettja!!! (t+).
(Sen är det alltid en balans mellan att lyssna på k
Du skrev ju svaret själv: "klartecken från läkare att träna vad jag vill". Ingen här på fnubbit kan väl svara bättre utan att känna dina knän & dyl mer ingående.
Så ut och träna lugnt, vettja!!! (t+).
(Sen är det alltid en balans mellan att lyssna på k
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 14:41Det paradoxala med intervallträning (här används "intervallträning" som ett samlingsnamn) är att den kan utgöra både den lättaste och hårdaste formen av löpträning. Man börjar med att t.ex. gå 2 lyktstolpar, joggar 2 lyktstolpar, och upprepar. Varje vecka
Det paradoxala med intervallträning (här används "intervallträning" som ett samlingsnamn) är att den kan utgöra både den lättaste och hårdaste formen av löpträning. Man börjar med att t.ex. gå 2 lyktstolpar, joggar 2 lyktstolpar, och upprepar. Varje vecka
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 15:03anders, det är just det jag tycker är tråkigt, det där massa gåendet, vill jag gå så går jag helldre i skogen, helst med en svampkorg i handen.
Jag tänkte bara att man ska ju ta det lungt i början, det vet jag men jag vet inte om dom menar "ta det lungt,
anders, det är just det jag tycker är tråkigt, det där massa gåendet, vill jag gå så går jag helldre i skogen, helst med en svampkorg i handen.
Jag tänkte bara att man ska ju ta det lungt i början, det vet jag men jag vet inte om dom menar "ta det lungt,
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 15:24Jag gick aldrig när jag började jogga för hundra år sedan. Jag joggade långsamt och så långt jag orkade. Finns ngt program om milen på 100 dagar här, och där ska man gå en viss sträcka och springa mitt i/mot slutet och öka den distansen varannan dag. Tror
Jag gick aldrig när jag började jogga för hundra år sedan. Jag joggade långsamt och så långt jag orkade. Finns ngt program om milen på 100 dagar här, och där ska man gå en viss sträcka och springa mitt i/mot slutet och öka den distansen varannan dag. Tror
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 15:42Båda gångerna jag började springa (jag fick börja om efter jag fick barn) så gick jag inte alls. Jag sprang helt enkelt 4 ggr i veckan så långt jag orkade, och ökade sakta distansen när det kändes ok i kroppen. Men då sprang jag långsamt, utan att bli flå
Båda gångerna jag började springa (jag fick börja om efter jag fick barn) så gick jag inte alls. Jag sprang helt enkelt 4 ggr i veckan så långt jag orkade, och ökade sakta distansen när det kändes ok i kroppen. Men då sprang jag långsamt, utan att bli flå
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 15:45ont kommer jag att få, ont har jag nästan hela tiden, om än lite (särskilt nu på sommaren) men jag får väl försöka lära mig att känna skillnad på "sjukdomsont" och "aj fan jag har tränat för mkt ont"
men med tanle på att jag är ganska hypokondrisk är det
ont kommer jag att få, ont har jag nästan hela tiden, om än lite (särskilt nu på sommaren) men jag får väl försöka lära mig att känna skillnad på "sjukdomsont" och "aj fan jag har tränat för mkt ont"
men med tanle på att jag är ganska hypokondrisk är det
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 15:56Först några frågor:
1. Vad vill du åstadkomma med din träning, vad är målet? (Springa för att det är kul, vikt, bättre återhämtning, etc etc)
2. Ålder?
3. Har du funderat på alternativ till löpning? Om du har problem med leder osv kanske det finns mer sko
Först några frågor:
1. Vad vill du åstadkomma med din träning, vad är målet? (Springa för att det är kul, vikt, bättre återhämtning, etc etc)
2. Ålder?
3. Har du funderat på alternativ till löpning? Om du har problem med leder osv kanske det finns mer sko
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:00delvis för att förbättra min sjukdom (vissa studier visar på att om man tränar kan man få mindre ont vid liknande besvär som jag har, för att det är kul! för att det är billigt, för att det ökar min hälsa och såklart för att kunna äta mer mat 😉
löpning
delvis för att förbättra min sjukdom (vissa studier visar på att om man tränar kan man få mindre ont vid liknande besvär som jag har, för att det är kul! för att det är billigt, för att det ökar min hälsa och såklart för att kunna äta mer mat 😉
löpning
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:03ålder är 25 år
och alternativ finns det inte många (av konditionssporter), jag bor 4,5 mil från närmaste samhälle utan körkort och närmaste busshållplats är ½ mil bort + jag tycker att cyckling är görtråkigt (och läskigt) och ja resten måste man nästan i
ålder är 25 år
och alternativ finns det inte många (av konditionssporter), jag bor 4,5 mil från närmaste samhälle utan körkort och närmaste busshållplats är ½ mil bort + jag tycker att cyckling är görtråkigt (och läskigt) och ja resten måste man nästan i