Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:14Ok, vi utgår från att du prompt måste löpträna (för att det är kul, såklart. Pratar vi Kaloriförbränning osv så finns det bättre alternativ).
Löpträna helt enkelt i ett tempo som du orkar hålla utan att ta pauser. Eller gör som alla här skriver. Jogga, g
Ok, vi utgår från att du prompt måste löpträna (för att det är kul, såklart. Pratar vi Kaloriförbränning osv så finns det bättre alternativ).
Löpträna helt enkelt i ett tempo som du orkar hålla utan att ta pauser. Eller gör som alla här skriver. Jogga, g
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 17:08är backintervaller skonsamt mot lederna!? vad praktiskt då att jag bor på ett berg 🙂
Jag kan inte så mkt så om löpning men i backintervaller så går man nerför och springer uppåt va? (har för mig att det var så)
för att springa i neförsbacke ska väl vara
är backintervaller skonsamt mot lederna!? vad praktiskt då att jag bor på ett berg 🙂
Jag kan inte så mkt så om löpning men i backintervaller så går man nerför och springer uppåt va? (har för mig att det var så)
för att springa i neförsbacke ska väl vara
Quote from Elias Engqvist on 15 August 2012, 20:02Inte dåligt för knäna, men jobbigt för knäna - vilket gör att man får börja försiktigt så man stärker upp muskler mm som tar hand om nedförlöpningen...
Inte dåligt för knäna, men jobbigt för knäna - vilket gör att man får börja försiktigt så man stärker upp muskler mm som tar hand om nedförlöpningen...
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 06:23hmmm, hur ska man göra med backintervallerna då.
jag bor som sagt på ett berg (på vissa ställen kallas det väl inte berg, toppen är på 399 m, men är det över havet dom menar då, det vet jag inte) och en av vägarna (av två) är väldigt brant och är ca 1 km.
hmmm, hur ska man göra med backintervallerna då.
jag bor som sagt på ett berg (på vissa ställen kallas det väl inte berg, toppen är på 399 m, men är det över havet dom menar då, det vet jag inte) och en av vägarna (av två) är väldigt brant och är ca 1 km.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 06:30ska kanske säga att även om det var megasegfart så var det superduperkul, mycket roligare än "nybörjar intervaller" 😀
ska kanske säga att även om det var megasegfart så var det superduperkul, mycket roligare än "nybörjar intervaller" 😀
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 07:59Så bra, du verkar själv ha hittat din träningsform. Fortsätt så är mitt förslag. 🙂
Så bra, du verkar själv ha hittat din träningsform. Fortsätt så är mitt förslag. 🙂
Quote from Bjarne Lewin on 17 August 2012, 09:35Lek fram träningen. Hitta några olika varianter. Den vanliga springa gå varianten är en. Backvägen kan du säkert använda på många sätt. Ett sätt kan ju också vara att springa där lutningen är mindre och gå i backarna.
Även springa gå varianten går ju att
Lek fram träningen. Hitta några olika varianter. Den vanliga springa gå varianten är en. Backvägen kan du säkert använda på många sätt. Ett sätt kan ju också vara att springa där lutningen är mindre och gå i backarna.
Även springa gå varianten går ju att