Quote from Guest on 23 February 2009, 22:15Hej hej, är en tjej som började träna för 4 månader sen för att gå ner i vikt, vilket jag nu gjort. Känner nu att jag behöver nya mål och utmaningar med min träning och har alltid varit intresserad av löpning, men inte gjort det förut.
Så min fråga är; H
Hej hej, är en tjej som började träna för 4 månader sen för att gå ner i vikt, vilket jag nu gjort. Känner nu att jag behöver nya mål och utmaningar med min träning och har alltid varit intresserad av löpning, men inte gjort det förut.
Så min fråga är; H
Quote from Lotta Lindström on 23 February 2009, 22:25Det finns många sätt att komma igång på men de flesta bygger på att varva löpning och gång. Tex jogga 1 minut gå 5 och upprepa ett par gånger, jogga mellan två lyktstolpar och gå förbi 4 osv... sen ökar man sakta tiden man joggar. Om man känner sig lite v
Det finns många sätt att komma igång på men de flesta bygger på att varva löpning och gång. Tex jogga 1 minut gå 5 och upprepa ett par gånger, jogga mellan två lyktstolpar och gå förbi 4 osv... sen ökar man sakta tiden man joggar. Om man känner sig lite v
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 22:47håller med sara
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=10&Ph_ID=9&Rac_ID=128
Det programmet kan nog passa bra.
börjar med att springa 2ggr i veckan,vilket är det minsta man ska göra tycker jag.
Tycker att skor som är ut provade efter
håller med sara
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=10&Ph_ID=9&Rac_ID=128
Det programmet kan nog passa bra.
börjar med att springa 2ggr i veckan,vilket är det minsta man ska göra tycker jag.
Tycker att skor som är ut provade efter
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 22:54Vilka bra tips! Så här på vintern, kan man springa på löpband då eller ska man ge sig ut i gympaskorna i snön?? Den där marathonsidan var bra, hittade ett program till vårruset =) Men hur är det med styrketräning, är det dåligt om man vill bli en bra löp
Vilka bra tips! Så här på vintern, kan man springa på löpband då eller ska man ge sig ut i gympaskorna i snön?? Den där marathonsidan var bra, hittade ett program till vårruset =) Men hur är det med styrketräning, är det dåligt om man vill bli en bra löp
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 07:49Löpband eller ute är en smaksak. Själv springer jag ute året om 😉
Styrketräning är mycket bra också för löpare, övningar som stärker mage o rygg samt armar är extra viktiga. Träningen blir ju också roligare med variation!
Som de andra sagt: huvudsaken
Löpband eller ute är en smaksak. Själv springer jag ute året om 😉
Styrketräning är mycket bra också för löpare, övningar som stärker mage o rygg samt armar är extra viktiga. Träningen blir ju också roligare med variation!
Som de andra sagt: huvudsaken
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 08:19"Tänk också på att konditionen kommer fortare än vad senor och ligament vänjer sig och ökar man då hastighet och sträcka för mycket får man lätt bekymmer med benhinnor och annat."
Det där tänkte inte jag på när jag började motionera och jogga runt på hår
"Tänk också på att konditionen kommer fortare än vad senor och ligament vänjer sig och ökar man då hastighet och sträcka för mycket får man lätt bekymmer med benhinnor och annat."
Det där tänkte inte jag på när jag började motionera och jogga runt på hår
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 10:24Som ovan skriver. Man bör passa sig för skador eftersom kondis kommer före starka senor och ligament. Att blanda upp löpning med stryka, cykel, gruppträning osv osv är därför en god idé innan man börja springa en massa pass i veckan. Dessutom blir man då
Som ovan skriver. Man bör passa sig för skador eftersom kondis kommer före starka senor och ligament. Att blanda upp löpning med stryka, cykel, gruppträning osv osv är därför en god idé innan man börja springa en massa pass i veckan. Dessutom blir man då
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 10:37Såååå, att fortsätta med gymmet, skivstång, spinning, stavgång och promenader är bra till en början, sen köra igång lite försiktigt med intervaller nån gång i veckan? Och börja försiktigt =)
Såååå, att fortsätta med gymmet, skivstång, spinning, stavgång och promenader är bra till en början, sen köra igång lite försiktigt med intervaller nån gång i veckan? Och börja försiktigt =)
Quote from Lotta Lindström on 24 February 2009, 11:02Försiktigt sa Bill, försiktigt är ordet sa Bull...
Försiktigt sa Bill, försiktigt är ordet sa Bull...
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 12:29Intervaller är ganska krävande. Börja istället med "fartlek", alltså ökad fart i perioder och vilojogg emellan. Intervaller på klocka (ex: 3 minuter) eller distans (ex: 1000m) kräver att man har bra koll på exakt hur fort man kan springa. Många nybörjare
Intervaller är ganska krävande. Börja istället med "fartlek", alltså ökad fart i perioder och vilojogg emellan. Intervaller på klocka (ex: 3 minuter) eller distans (ex: 1000m) kräver att man har bra koll på exakt hur fort man kan springa. Många nybörjare