Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja med löpning?!
You need to log in to create posts and topics.

Kalle: Du tror inte det är den typen av intervaller som Sara BR skrev om?

Jag skulle också satsa på att få till ett löpsteg som är skonsamt, d.v.s. inte för långt och mjuk isättning av foten.

I alla fall så bör man vara väldigt försiktig i starten om d

Ja det verkar vara eb hel vetenskap med löpning! Jag har ju tränat 5 månader nu på Friskis och utomhus så lite grundstyrka/kondition har man. Och har rökt till och från så känner väl nu att kondisen verkligen behöver tränas upp! Men man känner sig ju vä

Nja, vetenskap skulle jag inte säga. Men man känner ju en del som provat på löpning och jag får intrycket att de vill för mycket för snabbt och blir skadade. De finns ju de också som bara börjar och inte får problem alls.

Min främsta anledning till att börja springa är att jag vill utveckla min träning, jag är en person som behöver kortsiktiga mål för att behålla motivationen. Första gången ever som jag faktiskt tycker att det är kul med träning och inte fokuserar på att b

Min bättre hälft började springa i höstas efter att vår som föddes i sommras, hon har tidigare inte sprungit, dock tidigare tränat en del på friskis. hon började så här!
gång 10 minuter
spring 1 minut
gå fram till Kockan står på 20 min ( alltså 9 min)
spr

Vill tipsa om radbrytning.

Jag bryter snart ihop.

Varför då??

Jo du Kickan...! Jack å David tycker att Jens kanske kan få till det skrivna materialet lite mera lättillgängligt om han liksom strukturerar upp innehållet i den sista delen. Ungefär som han gjorde i dom första raderna i svaret. Annars så håller jag med h

Ja det är inte lätt att vara karl ^^