Quote from Guest on 7 April 2012, 13:33Hej,
Jag har planer på att börja transportlöpa till och från jobbet. Är ganska otränad just nu har tränat lite på gym till och från under vintern. Har en träningsbakgrund ca 10-15 år tillbaka i tiden som cyklist men har lagt på mig några trivselkilon sen
Hej,
Jag har planer på att börja transportlöpa till och från jobbet. Är ganska otränad just nu har tränat lite på gym till och från under vintern. Har en träningsbakgrund ca 10-15 år tillbaka i tiden som cyklist men har lagt på mig några trivselkilon sen
Quote from Funbeat user on 7 April 2012, 13:43Jag har själv nyligen påbörjat min träning att kunna springa från jobbet ena dagen och sedan till jobbet ibland. Jag har ca 14 km från jobbet. Eftersom jag bor i Asfaltsdjungeln har jag börjat med 7 km (för den sträckan vet jag att benen klarar) och komme
Jag har själv nyligen påbörjat min träning att kunna springa från jobbet ena dagen och sedan till jobbet ibland. Jag har ca 14 km från jobbet. Eftersom jag bor i Asfaltsdjungeln har jag börjat med 7 km (för den sträckan vet jag att benen klarar) och komme
Quote from Funbeat user on 7 April 2012, 20:51Jag hoppar ofta av cykeln å springer bredvid den i ett antal kilometer....funkar bra å det blir lite olika träningar så att säga. Cyklade idag en km fram tills jag började kuta å så cyklade jag sista kilometern hem likaså efter fem km streak-jogging.
Jag hoppar ofta av cykeln å springer bredvid den i ett antal kilometer....funkar bra å det blir lite olika träningar så att säga. Cyklade idag en km fram tills jag började kuta å så cyklade jag sista kilometern hem likaså efter fem km streak-jogging.
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 17:41Jag har 2,7 km till mitt jobb. Började träna från helt otränad i augusti förra året och har gradvis ökat distans, dos och intensitet tills jag idag fixar fem kilometer helt utan problem. Målet ligger nu på att springa tio kilometer utan att behöva stanna.
Jag har 2,7 km till mitt jobb. Började träna från helt otränad i augusti förra året och har gradvis ökat distans, dos och intensitet tills jag idag fixar fem kilometer helt utan problem. Målet ligger nu på att springa tio kilometer utan att behöva stanna.
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 20:21Jag provade att transportjogga, för första gången, för ett par tre veckor sen. Min normala löpkvot är 1 mil, mån,ons, fre; samt 2.5 mil terräng lördag. Dvs 5.5 mil i veckan.
Det är 7.6 km till jobbet. Jag brukar cykla, och cyklade nu mån morgon med min u
Jag provade att transportjogga, för första gången, för ett par tre veckor sen. Min normala löpkvot är 1 mil, mån,ons, fre; samt 2.5 mil terräng lördag. Dvs 5.5 mil i veckan.
Det är 7.6 km till jobbet. Jag brukar cykla, och cyklade nu mån morgon med min u
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 22:22Jag har ca 4,7km till jobbet. Om det är ok väder och jag inte är för trött så går jag - annars inte. Ibland springer jag hem, men aldrig dit för jag gillar inte att inleda dagen med att duscha och byta om på jobbet. När jag tänkt springa hem brukar jag ha
Jag har ca 4,7km till jobbet. Om det är ok väder och jag inte är för trött så går jag - annars inte. Ibland springer jag hem, men aldrig dit för jag gillar inte att inleda dagen med att duscha och byta om på jobbet. När jag tänkt springa hem brukar jag ha
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 12:00Tack för alla erfarenheter som ni delat med er av.
Tänkte springa/gå 6km måndag, onsdag, fredag mornar tills man kan springa 6km i ett sträck samt gå 3km övriga dagarna. För att sedan lägga på fler löppass vad tror ni? Låter det rimligt?
Det är väl bar
Tack för alla erfarenheter som ni delat med er av.
Tänkte springa/gå 6km måndag, onsdag, fredag mornar tills man kan springa 6km i ett sträck samt gå 3km övriga dagarna. För att sedan lägga på fler löppass vad tror ni? Låter det rimligt?
Det är väl bar
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 13:16Lyssna på kroppen och var ärlig mot dig själv. Känner du av att det börjar göra ont eller du är sliten så vet du ju innerst inne vad det beror på, hur mycket man än vill springa mera. Jag tycker initial-upplägget verkar vettigt. Var inte rädd för att gå "
Lyssna på kroppen och var ärlig mot dig själv. Känner du av att det börjar göra ont eller du är sliten så vet du ju innerst inne vad det beror på, hur mycket man än vill springa mera. Jag tycker initial-upplägget verkar vettigt. Var inte rädd för att gå "
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 21:15Minst en gång i veckan springer jag till och från jobbet. Eftersom jag jobbar långa nattpass med nattvila på bortastation (jag kör godståg) blir det till jobbet den ena dagen och hem dagen efter. 14+14 km. Klaffar det så tar jag cykeln dit den ena morgone
Minst en gång i veckan springer jag till och från jobbet. Eftersom jag jobbar långa nattpass med nattvila på bortastation (jag kör godståg) blir det till jobbet den ena dagen och hem dagen efter. 14+14 km. Klaffar det så tar jag cykeln dit den ena morgone
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 08:34Jag har 27 km till jobbet. Springer hem på fredagar emellenåt. Mer än så blir nog för mycket, skulle gärna göra det annars!
Jag har 27 km till jobbet. Springer hem på fredagar emellenåt. Mer än så blir nog för mycket, skulle gärna göra det annars!