Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 15:05Jag röstar på Linus teori. Saker som jag skulle pröva:
1. Ha mindre kläder på för hålla mig torrare om möjligt.
2. Springa fortare på slutet. 🙂
Jag röstar på Linus teori. Saker som jag skulle pröva:
1. Ha mindre kläder på för hålla mig torrare om möjligt.
2. Springa fortare på slutet. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 07:49Det händer att jag fryser, och om det kombineras med att jag slutar svettas så tror jag att det är vätskebrist. Jag liksom känner "saltgruset" i handflatorna och om jag drar med fingrarna på kroppen.
Jag brukar vara ganska noga med att dricka innan (upp
Det händer att jag fryser, och om det kombineras med att jag slutar svettas så tror jag att det är vätskebrist. Jag liksom känner "saltgruset" i handflatorna och om jag drar med fingrarna på kroppen.
Jag brukar vara ganska noga med att dricka innan (upp
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 08:12Vätskebrist leder snarare till värmeslag. Pontus och Linus är nog närmare sanningen.
Vätskebrist leder snarare till värmeslag. Pontus och Linus är nog närmare sanningen.
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 08:45Vid extrem ansträngning är det vanligt. Förvånad att ingen annan känner igen de krypande ilningarna i tex. hårbotten.
Det är kroppen som börjar stänga ned, samma mekanism som gör att man kan spy eller bli medvetslös.
Ischemi och Acidos är det som ligger b
Vid extrem ansträngning är det vanligt. Förvånad att ingen annan känner igen de krypande ilningarna i tex. hårbotten.
Det är kroppen som börjar stänga ned, samma mekanism som gör att man kan spy eller bli medvetslös.
Ischemi och Acidos är det som ligger b
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 09:16Att vätskebrist leder till frossa och knottrig hud är en klassiker. Det har jag varit med om själv några gånger och också sett hos löparkompisar och därmed snabbt kunna ge råd om bot.
Speciellt när jag var stationerad i Singapore och senare i Dubai så l
Att vätskebrist leder till frossa och knottrig hud är en klassiker. Det har jag varit med om själv några gånger och också sett hos löparkompisar och därmed snabbt kunna ge råd om bot.
Speciellt när jag var stationerad i Singapore och senare i Dubai så l
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 09:19Jo det känns igen. I förrgår när jag sprang hem från jobbet (28 grader, stekande sol som gassade mot asfalten, i dålig form, ovan vid löpning, dåligt uppvätskad) så blev jag svimfärdig, kräkfärdig och alldeles kallsvettig sista biten fram till porten och
Jo det känns igen. I förrgår när jag sprang hem från jobbet (28 grader, stekande sol som gassade mot asfalten, i dålig form, ovan vid löpning, dåligt uppvätskad) så blev jag svimfärdig, kräkfärdig och alldeles kallsvettig sista biten fram till porten och
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 14:08Jag håller med de tre senaste inläggen. Har själv drabbats ett flertal gånger av att jag fryser på underarmaran och känner stickningar, i tex hårbotten, när jag sprungit på ställen med mycket hög värme. Stickningarna påminner om när man hyperventilerar. D
Jag håller med de tre senaste inläggen. Har själv drabbats ett flertal gånger av att jag fryser på underarmaran och känner stickningar, i tex hårbotten, när jag sprungit på ställen med mycket hög värme. Stickningarna påminner om när man hyperventilerar. D
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:40kan det vara vätska som spökar?
Tror mer på det än värme, för på Tjejmilen och Lidingöhalvan var det ju inte stekhett?!
Slarvar nog lite med vätskeintaget... Dricker när jag är törstig och till måltider men slarvar med att ha en flaska med vatten lättillg
kan det vara vätska som spökar?
Tror mer på det än värme, för på Tjejmilen och Lidingöhalvan var det ju inte stekhett?!
Slarvar nog lite med vätskeintaget... Dricker när jag är törstig och till måltider men slarvar med att ha en flaska med vatten lättillg
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 09:24Nej det är inte vätskebrist. Du dricker helt rätt. Man skall inte gå runt med en vattenflaska hela dagen och skvalpa. De som gör det har fel. Bara onödig last på njurarna. Är det mycket varmt ute skall man dricka mer men det brukar kroppen berätta.
Nej det är inte vätskebrist. Du dricker helt rätt. Man skall inte gå runt med en vattenflaska hela dagen och skvalpa. De som gör det har fel. Bara onödig last på njurarna. Är det mycket varmt ute skall man dricka mer men det brukar kroppen berätta.
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 09:40Jag brukar känna så där.. och har funderat på NÄR sedan jag läste inlägget.
För mig kommmer frossan strax innan jag MÅSTE på toaletten...
Det är när jag tagit ut mig och kroppen slår bakut tex om jag sprungit längre än jag är van, eller snabbare än jag ä
Jag brukar känna så där.. och har funderat på NÄR sedan jag läste inlägget.
För mig kommmer frossan strax innan jag MÅSTE på toaletten...
Det är när jag tagit ut mig och kroppen slår bakut tex om jag sprungit längre än jag är van, eller snabbare än jag ä