Quote from Guest on 7 January 2007, 11:42Ska skaffa nåt litet att sätta på pendlarhohjen då jag oförhappandes hamnar i mörker körning på väg hem från jobbet. Ja snart blir det ju inte ens oförhappandes utan både till och från.
Har börjat kika lite på diodbelysning eftersom det i huvudsak är bel
Ska skaffa nåt litet att sätta på pendlarhohjen då jag oförhappandes hamnar i mörker körning på väg hem från jobbet. Ja snart blir det ju inte ens oförhappandes utan både till och från.
Har börjat kika lite på diodbelysning eftersom det i huvudsak är bel
Quote from Camilla Maunu on 7 January 2007, 11:52Jag hittade precis en sida som heter lookerroom och där fanns ett lyse som laddas mha t.ex. solljus. Det verkar galet smidigt, frågan är bara hur bra lyset är egentligen.
Om någon provat lyset så får ni Väldigt gärna dela med er av erfarenhete... (t+) :-
Jag hittade precis en sida som heter lookerroom och där fanns ett lyse som laddas mha t.ex. solljus. Det verkar galet smidigt, frågan är bara hur bra lyset är egentligen.
Om någon provat lyset så får ni Väldigt gärna dela med er av erfarenhete... (t+) :-
Quote from Fredrik Närenfors on 7 January 2007, 13:29Små praktiska lysen i all ära, men nu har jag gett upp. Törs inte helt enkelt.
Alltså jag köpte ett Cateye HL510 opticube. Kostar runt 400 vill jag minnas. Det verkade vara extremt starkt lyse. I synnerhet om man gick in i badrummet och släckte alla lyse
Små praktiska lysen i all ära, men nu har jag gett upp. Törs inte helt enkelt.
Alltså jag köpte ett Cateye HL510 opticube. Kostar runt 400 vill jag minnas. Det verkade vara extremt starkt lyse. I synnerhet om man gick in i badrummet och släckte alla lyse
Quote from Lena O on 7 January 2007, 14:29Per:
Finns det verkligen något lag som säga att det är olagligt att köra med blinkade lyse på cykeln.
Och om det är så vet du varför?Jag har bara hört det sagt vid ett par tillfälle med vet inte hur det är.
Per:
Finns det verkligen något lag som säga att det är olagligt att köra med blinkade lyse på cykeln.
Och om det är så vet du varför?
Jag har bara hört det sagt vid ett par tillfälle med vet inte hur det är.
Quote from Fredrik Närenfors on 7 January 2007, 14:54Jo det finns en lag som förbjuder blinkande lysen på cykel. Jag vet inte hur det är i Sverige men in England håller de på att undersöka om det är dags att ändra på den. Själv tycker jag ofta att blinket är ett otyg. Tex om man kör tillsammans i en klunga.
Jo det finns en lag som förbjuder blinkande lysen på cykel. Jag vet inte hur det är i Sverige men in England håller de på att undersöka om det är dags att ändra på den. Själv tycker jag ofta att blinket är ett otyg. Tex om man kör tillsammans i en klunga.
Quote from Michael R on 7 January 2007, 16:58Den där lampan från lookerroom funkar säkert bra för att synas, ska DU se vägen behövs en lampa men mer kräm. Jag kör många pass i bäckmörker och då behövs det bra grejor. Jag är nöjd med min Sigma Mirage Evo Pro, med ett Nicpack får man bra ljus i drygt
Den där lampan från lookerroom funkar säkert bra för att synas, ska DU se vägen behövs en lampa men mer kräm. Jag kör många pass i bäckmörker och då behövs det bra grejor. Jag är nöjd med min Sigma Mirage Evo Pro, med ett Nicpack får man bra ljus i drygt
Quote from Lena O on 7 January 2007, 19:24Per: Det låter klokt tycker jag att se över lagen och eventuellt lyfta bort den.
Jag har alltid tyckt att blinkande ljus uppmarksammas mer av andra men har ingen bevis att styrka detta. Det är bara en känsla.
Per: Det låter klokt tycker jag att se över lagen och eventuellt lyfta bort den.
Jag har alltid tyckt att blinkande ljus uppmarksammas mer av andra men har ingen bevis att styrka detta. Det är bara en känsla.
Quote from mårten jansson on 7 January 2007, 19:35Jag tror att de uppmärksammas mer också, men jag tror att det kan vara just det som är problemet. Det är inte meningen att cykeln på cykelstigen brevid ska få uppmärkssamhet gång på gång, för då finns det risk att man missar något annat..
Jag tror att de uppmärksammas mer också, men jag tror att det kan vara just det som är problemet. Det är inte meningen att cykeln på cykelstigen brevid ska få uppmärkssamhet gång på gång, för då finns det risk att man missar något annat..
Quote from Mikaela Lexén on 7 January 2007, 21:18Per, jag tror du klarar dig undan Harry Haffa pga att ena raden lyser konstant. Den lyser ju bara mer och mindre intensivt... 😉
Skulle du bli stoppad så är det bara att neka, ditt baklyse blinkar INTE, eftersom det aldrig slocknar...
Det är deras sak at
Per, jag tror du klarar dig undan Harry Haffa pga att ena raden lyser konstant. Den lyser ju bara mer och mindre intensivt... 😉
Skulle du bli stoppad så är det bara att neka, ditt baklyse blinkar INTE, eftersom det aldrig slocknar...
Det är deras sak at
Quote from Camilla Maunu on 7 January 2007, 21:47Ang lagen om blinkade ljus, så sa en kille i en cykelaffär till mig att det är fullt lagligt att ha ett blinkade lyse. Men då är det förutsatt att man har ett fast sken också. Eller tvärt om. Han man ett fast sken kan man slänga dit ett blinkade också. Pe
Ang lagen om blinkade ljus, så sa en kille i en cykelaffär till mig att det är fullt lagligt att ha ett blinkade lyse. Men då är det förutsatt att man har ett fast sken också. Eller tvärt om. Han man ett fast sken kan man slänga dit ett blinkade också. Pe