Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vi har en s.k. ”löparboom” igen. Numera har vi också en uppsjö av duktiga vetenskapskvinnor/män som ägnar sig åt löpning. Alla kan ju inte syssla med universums födelse.

Vad av allt som framkommit de senaste 10 åren eller så har varit ett plus för oss s

Felet är inte vetenskapen. Felet är inställningen.

Förr var det som jag har fattat det "Träna mycket, bli bra". Nu är det mer "Hur bra blir jag på 3pass per vecka =2-4h/v".

Klart fan det blev bättre löpare av de förr när det sprang 10h/v.

Använd ve

Tights för män!

Avancerad sjukvård och diverse kroppsdelar som kan bytas ut.

Kläderna är mycket bättre. Lättare, smidigare, skönare när de blir våta etc...

Allt annat (klockor etc..) är mest bara lite roliga leksaker som i och för sig gör löpningen roligare.

Vetenskapen har inte gjort speciellt stor skillnad för oss motionärer

Alldeles bortsett från alla ytterlighetsåsikter, konstiga missförstånd och allmänna gräl i ämnet så tycker jag att barfota-/minimalisttrenden är en viktig händelse. Det har på ett tydligt sätt brutit skobranschens monopol på sanningen om vad som är bäst f

Tillägg: lätta skor fanns förstås även tidigare, men man var ju nästan tvungen att legitimera sig som landslagslöpare för att få titta på dem, i den mån den vanliga sportbutiken över huvudtaget hade några.

För mig är det nog GPS-klockan och Funbeat som jag har haft mest nytta av de senaste åren. Innan dessa två sprang jag mer sporadiskt och tränade mest andra sporter.

Angående 10h/vecka träning så finns det ännu inget som lyckats motivera mig att träna så

Internet. Att kunna köpa sportutrustning till rimligt pris.

Att kunna lägga in pass på typ Funbeat och hålla kontakt den vägen. Kunna kolla sina kompisars träningsmängd. Det sporrar mig väldigt mycket!